Bu haber kez okundu.

ekonomiden kısa kısa...
Fındıkta kâr azaldı

Dünya fındık üretim ve ihracatının büyük bölümünü elinde bulunduran Türkiye'nin, 1 Eylül'de başlayan 2002?2003 sezonunun 36. haftasında gerçekleştirdiği fındık ihracatı, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 3.98 arttı. Dış piyasada geçen sezon kentali (100 kilogram) ortalama265 dolar seviyesinde işlem gören standart natürel iç fındık, bu sezon ortalama 222 dolardan alıcı buldu. Yaklaşık 80 ülkeye fındık ihraç eden Türkiye, ihracatının 36. haftasında, 221 bin 85 ton iç fındık ihraç ederek, karşılığında 503 milyon 549 bin 164 dolar döviz sağladı. İhracatın 170 bin 367 tonu AB ülkelerine gerçekleştirilirken, AB dışındaki Avrupa ülkelerine 23 bin 185, denizaşırı ülkelere 19 bin 461, diğer ülkelere ise 8 bin 072 ton fındık ihraç edildi. Geçen sezonun aynı döneminde 212 bin 603 ton iç fındık ihraç edilerek, karşılığında 527 milyon 955 bin 682 dolar döviz elde edilmişti.

Otomotiv satışı arttı

Ekonomideki hareketliliğe paralel olarak, otomotiv sanayiinden de canlanm~|~a sinyalleri gelmeye başladı. Otomotiv Sanayicileri Derneği'nin (OSD) verilerine göre, bu yılın Nisan ayında otomotiv sanayiinde toplam satış bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 78 artarak 11 bin 100 adede ulaştı. İlk dört ayda toplam satışlar ise, 62 bin 100 adet oldu. Veriler arasında en dikkat çekici olan ise toplam içinde ithalatın payı oldu. İthalatın pazar payı ilk dört ayda yüzde 67'ye ulaşırken, Nisan ayında ithalatın payı yüzde 69'a kadar çıktı. Cari dengenin krize neden olduğu 2000 yılında dahi ithalatın payı yüzde 52'de kalmıştı. İhracatta ise ilk dört ayda, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 43'lük artış sağlandı.

Ambalaj pazarına yabancı sermaye

Avustralya menşeli Amcor, 1995 yılında Şişecam'la ortaklık kurup Türkiye'ye yerleşen kapak üreticisi White Cap'ı satın aldı. Amcor White Cap, yaklaşık 9 milyon Euro tutarında yatırım yaparak günde 2.2 milyon kapak üretimi gerçekleştiren fabrikasını 15 Mayıs Perşembe günü Dudullu Organize Sanayi Bölgesi'nde açacak. Amcor White Cap Türkiye, Ortadoğu ve Türk Cumhuriyetleri Satış ve Pazarlama Müdürü Yaşar Levent, White Cap'ın Türkiye'ye gelirken, öncelikle Şişecam'ın Rastaş firmasını satın aldığını hatırlattı. Levent, şu anda gerek Türkiye'de gerekse Ortadoğu ve Türk Cumhuriyetlerinde yeni pazarlar oluşturmaya çalıştıklarını belirterek, "Hedefimiz Kazakistan, Özbekistan ve Azerbaycan'da çok daha aktif olmak. Bu konuda birtakım anlaşmalar yaptık" dedi
Anahtar Kelimeler:
ekonomiden kısa kısa
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100