27 Ağustos 2012 Pazartesi 12:00
1073 Okunma
Elektronik sektörüne TV dopingi

EKONOMİ SERVİSİ
Türkiye Tüketici Teknolojisi ürünleri pazarında bu yılın ikinci çeyreğinde toplam pazar bir önceki yılın aynı çeyreğine kıyasla yüzde 13.7'lik büyüme elde ederek 6.2 milyar TL'lik ciroya ulaştı. GfK'nın araştırmasına göre; sektörde, panel televizyonlar ve ev sinema/ses sistemleri pozitif büyüme kaydeden segmentler oldu. Önceki çeyreklerde olduğu gibi; panel televizyonlar sektörün büyümesine katkısı en fazla olan ürün grubuydu. Teknoloji dönüşümünün en yoğun yaşandığı bu kategoride, 2012 ikinci çeyreğinde LCD modellerin aldığı pay hızla küçülürken, satılan her 10 panel TV'den 4 tanesi LED panel özelliğine sahipti. LED panelli modeller içinde aynı anda hem internet erişimi hem de 3D özelliği olan modeller öne çıktı. İnternet erişim özelliği bulunan modeller olan Akıllı Televizyonlar; bu çeyrekte de LCD televizyon pazarında artan bir başka trend oldu ve pazarda bu dönem satılan her 10 LCD televizyondan 2 tanesinin internet erişim özelliği bulunuyordu.
3D televizyonların tamamlayıcı ürünü lan üç boyutlu ve Blu Ray oynatma özelliği olan sistemler; ev sinema/ses sistemleri segmentini büyütmeye devam ederken, bu büyüme geçen yılın aynı dönemine göre çift haneli oldu.
Navigasyon cihazları ve MP3/MP4 çalarlar 2011 ilk çeyreğe kıyasla tek haneli düşüş yaşarken, video kameralar ve DVD oynatıcıların düşüşü çift haneli olarak gerçekleşti.

Bazı ürünlere talep azalıyor
2012 yılının ikinci çeyreğinde, toplam Telekom ürünleri 2011 sonuçlarına kıyasla yüzde 23 oranında artış ile 1.8 milyar TL ciro değerine ulaştı. İlk altı aylık dönemde, geçen yılın aynı dönemine göre büyüme yüzde 20 olarak gerçekleşti. Bu çeyrekte, 2011 yılının son çeyreğinde özel tüketim vergisine yapılan artışın Telekom pazarı satışlarında meydana getirdiği negatif etki kayboldu ve sektör önceki çeyreklere kıyasla daha iyi bir performans gösterdi. Satışlardaki artışın arkasındaki en önemli sebeplerden birisi de; modern kanal tarafından belirli dönemlerde gerçekleştirilen özel fiyat indirim kampanyaları oldu.  
Telekom pazarının yarısından fazlasını oluşturan akıllı cep telefonlarından elde edilen cirosal değer yine oldukça başarılı bir artış gösterdi. Yenilikçi ve son çıkan ürünler akıllı cep telefonu pazarında yine büyük öneme sahipti. Akıllı telefonlarda; en güçlü işletim sistemlerinden biri olan Android pazardaki payını arttırmaya devam etti.  

Beyaz Eşya'da durum
2012 yılının ikinci çeyreğinde; tüketiciler büyük beyaz eşyaya toplamda 1.6 milyar TL harcadı. Geçen yıl, genel seçimlerin hemen akabinde artan tüketici güven endeksi ile paralel olarak Büyük Beyaz Eşya sektörü ikinci çeyrekte çok yüksek değere ulaşmıştı. Bu sebeple, çeyreksel kıyaslamalara göre sektör sadece yüzde 3 oranında büyüme gösterdi. Büyük Beyaz Eşya sektöründe, son dönemlerde, üretici ve tüketiciler tarafından daha fazla odaklanılan enerji verimliği, önemli bir rol oynamaya devam ediyor. Q2 2012'de, evlilik sezonun başlaması da sektör üzerinde önemli bir etki oldu. Fırınlar dışında bütün Büyük Beyaz Eşya ürünleri pozitif büyüme elde ettiler.

Küçük ev aletleri
Küçük Ev Aletleri sektörü, 2012 yılının ikinci çeyreğinde (Nisan, Mayıs, Haziran) yüzde 21.8 oranında pozitif bir eğilim göstererek 649 milyon TL ciroya ulaştı. Bu çeyrekte, Anneler ve Babalar günleri satışlara katkı sağladı ve çoğu ürün grubu tarafından çift haneli pozitif büyüme sağlandı. Özel günlerin avantajını kullanarak özel fiyat kampanyaları ile modern kanal, sektör büyümesine öncülük etti. Hemen hemen bütün ürün gruplarında tüketici tercihleri, teknoloji ve tasarım olarak gelişmiş modelere göre şekillendi. Süpürgeler ve ütüler sektör büyümesine en yüksek katkı sağlayan ürün grupları oldu. Ütülerde, geleneksel ütülerin pazara hakimiyeti devam ederken; sistem ütüler büyümeye öncülük eden alt kategori oldu.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100