Bu haber kez okundu.

Elektronikte AB'ye satış arttı

EKONOMİ SERVİSİ

Elektronik, Makine ve Bilişim İhracatçıları Birliği (TET), 2012 yılının ilk altı ayında 6.14 milyar dolar ihracat gerçekleştirerek büyümesini istikrarlı bir şekilde sürdürdü. Bir önceki yıla oranla Avrupa Birliği ülkelerine olan ihracatını yüzde 20 artıran birlik, 2012'nin ilk altı ayında en çok ihracatı İngiltere, Almanya ve Fransa'ya gerçekleştirdi. Türkiye'nin 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedefine 45 milyar dolar katkı sağlamayı hedefleyen İstanbul Elektrik - Elektronik, Makine ve Bilişim İhracatçıları Birliği (TurkishElectroTechnology - TET) 2012 yılının ilk altı aylık rakamlarını açıkladı. Elektrik - elektronik, makine ve bilişim sektörlerinin 2012 yılı Ocak - Haziran döneminde 6.14 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiğini belirten İstanbul Elektrik - Elektronik, Makine ve Bilişim İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Fatih K. Ebiçlioğlu, “Üyelerimiz, geçtiğimiz yılın Ocak - Haziran dönemine oranla ihracat faaliyetlerini yüzde 24.4 oranında artırdılar. Birlik olarak 2011 yılında 12.6 milyar dolar ihracat gerçekleştirmiştik, bu yıl ki hedefimiz 14.2 milyar dolar” şeklinde konuştu.

TET'in faaliyet gösterdiği elektrik - elektronik, makine ve bilişim sektörleri bazında en fazla ihracat yapılan ülkelerin İngiltere, Almanya ve Fransa sıralamasıyla gerçekleştiğini belirten Fatih K. Ebiçlioğlu, şunları dile getirdi: “Geçtiğimiz yılın altı aylık dönemine oranla Almanya'ya olan ihracatımız yüzde 56 gibi ciddi bir oranda artış gösterdi. Bu artışta Buzdolabı ve LCD TV ürün grupları en büyük paya sahip. Rusya, Irak, Azerbaycan, Yunanistan ya da İspanya gibi ülkelerle de ticari faaliyetlerimiz artarak sürüyor.”

Türk şirketleri Avrupa'da neden başarılı?

Fatih K. Ebiçlioğlu, “AB ülkelerine yapılan genel ihracatın düşmesine rağmen elektrik ve elektronik sektörlerinde ihracat artışının nasıl sağlandığı konusunda” şunları söyledi: “AB ülkelerinde daralma olsa da pazar var. Avrupalı üretici ve tüketici için ürünün zamanında bulunabilir olması önemlidir. Sektörlerimizdeki markalar da Avrupa'da güven tesis etmiş durumda. Sattıkları ürünlerin kalitesini zamanla arttırıyorlar. Türk şirketleri risk yönetimini de iyi yapıyor ve ilişkilerini kısa değil, uzun vadeli oluşturuyor.”

6 ayda 5.3 milyon televizyon sattık

TET Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) sektör temsilcisi ve Vestel yöneticisi Güven Uçkan, tüketici elektroniği ürünlerinde ihracatın yüzde 80'inin Avrupa Birliği ülkelerine yapıldığını  belirterek, “AB ülkeleri krizden çok etkilendi. 2011 yılının ilk 6 ayında 2.5 milyon olan LCD TV satışı, 2012 yılının ilk 6 ayında 5.3 milyona ulaştı” dedi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100