Bu haber kez okundu.

Eller ay'a biz yaya
Türkiye'de uzun zamandan beri yaşanmakta olan ekonomik kriz ortadirek ve daha alt gelir grubunda yaşayan vatandaşların yaşam kalitesini düşürdü. İkinci el ve ikinci sınıf ürünlere olan talepte artış sürerken, orta gelir grubunun açık parfüm, açık detarjan, açık bakliyat gibi nisbeten ucuz mallara yöneldiği, daha altgelir grubunun ise kırık peynir, kırık yumurta ve bayat ekmek gibi ürenlere rağbet ettiği göze çarpıyor. ATO'nun "Krizde Tüketici Eğilimleri" araştırmasına göre haftada bir kez dışarıda yemek yiyen her iki aileden birinin bu alışkanlığını değiştirmek zorunda kaldığı belirlenirken orta direğin otomobil tercihini ikince elden yana kullandığı, kaza yapan araçlardan sağlam parçalara olan telebin de arttığı ortaya çıktı. Çıkma balata, çıkma rot, çıkma kapı, çıkma kaporta yok satıyor.

Veresiye geri geldi

Çocuklarını özel okullara gönderen orta gelir grubuna mensup her üç aileden biri, bu yıl devlet okullarına yönelirken, tüketici veresiye nedeniyle bakkala döndü, süpermarketler~|~den alınan ürün yelpazesi, zorunlu maddelere kadar daraldı. Yüksek akaryakıt fiyatları nedeniyle otomobiller garaja çekilirken, ekonomik krizin yapılan düğün törenlerini de olumsuz etkilediği saptandı. Düğün törenlerinin sayısında yarı yarıya azalma saptanırken çiftlerin kriz nedeniyle sade bir nikah töreni ile yetindikleri, kiralık gelinliklere talebin arttığı belirlendi.

Telefonda mesajlı dönem başladı

Ekonomik kriz tüketicilerin faturalı telefon hatlarını iptal ettirmelerine, bunun yerine kontörlü telefonlara yönelmelerine neden olurken, faturadan tasarru için cep telefonlarından çaldırıp-kapatma ile aranan numaraya mesaj verme yöntemi yaygınlık kazandı. Buna karşılık ikinci el telefon almak revaçta.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100