Bu haber kez okundu.

Elmas tüketimi patlama yapacak

HABER MERKEZİ

Bain&Company\'nin Antwerp Dünya Pırlanta Merkezi (AWDC) işbirliği ile hazırladığı \'Küresel Pırlanta Endüstri Raporu\'na göre, 2011 yılında 15,6 milyar ABD doları olan elmas tüketimi 2020\'de 26,1 milyar ABD doları seviyesine erişecek. Bu artışta büyüyen Çin ve Hindistan orta sınıfının pırlanta tüketimi önemli rol oynayacak. Rapor, sekiz ayrı ülkeden 5 binden fazla tüketicinin yer aldığı geniş kapsamlı bir anketin sonuçlarını ve dünyanın en büyük pırlanta pazarları olan ABD, Çin ve Hindistan\'la ilgili analizleri içeriyor.

Pırlantada en büyük pazar Amerika

ABD, halen dünyanın açık arayla en büyük pırlanta pazarı konumunda bulunuyor. 27 milyar dolar düzeyindeki elmas pazarı ile Çin ve Hindistan\'ı neredeyse 3\'e katlıyor. Çin, 9 milyar dolara yaklaşan yıllık satışı ile dünyanın en büyük ikinci pırlanta pazarı haline gelmiş durumda. Dünya’nın ilk elmas madenlerine sahip olan, pırlanta kesimi ve parlatmasında bir merkez haline gelen Hindistan\'ın yıllık satışı ise 8,5 milyar dolara yaklaştı ve hızla büyümeye de devam ediyor.

Pırlanta satışları artacak

Küresel Pırlanta Endüstri Raporu’na göre, 2020 itibarı ile Çin ve Hindistan\'ın büyüyen orta kesiminin taleplerinin artması sonucunda dünya pırlanta tüketiminin yüzde 60\'ın üzerinde artış göstereceği tahmin ediliyor. Rapora göre Çin ve Hindistan\'ın toplam tüketiminin 2020 yılına gelindiğinde dünyanın toplam tüketiminin yüzde 36\'sını oluşturacağı öngörülüyor. Toplam ham elmas tüketiminin ise 2011 seviyesine göreyılda yüzde 5,9 artış göstererek 2020\'de 26,1 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Çin ve Hindistan\'ın 2011 ve 2020 arasında pırlanta talebindeki artışın yarısından sorumlu olacağı tahmin ediliyor. 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.