Bu haber kez okundu.

En fazla şikayet cep telefonuna geliyor
Mersin İl Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü'nün aylık ortalama aldığı 200'e yakın şikayetin yaklaşık yüzde 80'inin cep telefonu ve ayakkabı kaynaklı olduğu bildirildi ~|~

Mersin İl Sanayi ve Ticaret Müdür Yardımcısı Mehmet Yıldız,  tüketicilerin haklarına yeni yeni merak duymaya başladıklarını, ancak bu meraklarını kulaktan dolma bilgilerle giderdiklerini söyledi.

Haklarını gerçek anlamda öğrenmek isteyen tüketicilere www.sanayi.gov.tr adresli internet sitesinden veya İl Sanayi ve Ticaret Müdürlüklerinden yardım almalarını öneren Yıldız, şöyle devam etti:
"Her ay müdürlüğümüze bağlı kurumlarda ortalama 200'e yakın ihbar alıyoruz. Sadece Eylül ayı içinde gelen 176 adet ihbar dosyası nedeniyle açılan davalardan 139'u tüketicinin lehine sonuçlandı. Yani tüketicilerimiz haklarını bilinçli şekilde aradıklarında hakkını alıyor."
Gelen şikayetlerin yüzde 80'inin cep telefonu veya ayakkabıdan oluştuğunun altını çizen Yıldız, "Tüketici en fazla cep telefonundan muzdarip. Bunu ayakkabı izliyor. Şikayetlerin kalan yüzde 20'lik bölümünde pazarlamacılar en büyük payı alıyor" dedi.

Mağdur tüketiciye öneriler
Mağdur olan tüketicinin yaptığı alışverişte bir problem yaşadığında ilk olarak satıcıya gitmesi gerektiğini ifade eden Yıldız, satıcıya bire bir sorununu ilettikten sonra bir çözüm yolu üretilemezse, belgeleriyle birlikte Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü'ne veya mahkemeye başvurması gerektiğini kaydetti.

Tüketicilerin olası bir sorunda haklarını arayabilmeleri için iş yerinden alışveriş sırasında fatura veya fiş alınmasının önemine değinen Yıldız, garanti belgesi, fatura veya fiş alınmadığı takdirde, tüketicinin hakkını arayamayacağını vurgulayarak, şunları kaydetti:

"Satın alınan mal ve hizmetin, ambalaj, etiket veya satıcı tarafından vaat edilen çeşitli özelliklerin eksik olması veya hiç olmaması gibi bir durumunda, söz konusu mal veya hizmet ayıplıdır. Satın alınan malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde tüketici, malın teslim tarihinden itibaren 30 gün içinde satıcıya başvurarak değiştirilmesi, ödenen bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya tazminat hakkı talep edebilir. Bunlar yasal haklardır. Bu haklardan hangisinin kullanılacağına satıcı değil, tüketici karar verir.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100