Bu haber kez okundu.

En karlı pazar Ortadoğu

YENİ MESAJ / İSTANBUL

Ekonomik belirsizliğin devam ettiği dünya piyasasında, uluslararası ticaretle uğraşan firmaların, iç pazarlardan çıkmayan firmalara oranla önemli ölçüde daha fazla gelir ve kâr elde ettiği gözleniyor.

Küresel ortalamalara göre, ihracat yapan firmaların yüzde 50\'si son 12 ay içinde kârlarını arttırdığını belirtirken; bu oran iç pazarlarda ticaret yapan firmalarda sadece yüzde 38. 

Denizaşırı faaliyetlerde Çin en popüler hedef olsa da, Euro\'nun geleceğine ilişkin süregelen tüm ekonomik endişelere rağmen; Avrupa, hâlâ daha kârlı bir pazar olmaya devam ediyor.

Belirtilen veriler; dünya çapında 90\'dan fazla ülkede ve 20.000\'den fazla üst düzey işletme yöneticisinin görüşlerini inceleyen küresel esnek çalışma alanları sağlayıcısı Regus\'un ihracatla ilgili ikinci küresel anket raporunun temel bulgularını oluşturuyor.

Araştırmada dikkat çeken bulgular

* Türkiye’deki şirketler için ihracat alanında en popüler pazar Ortadoğu (yüzde 57). Bu rakamı yüzde 42 ile Çin ve yüzde 41 ile Avrupa takip ediyor. Araştırmaya, Türkiye’den katılan iş insanlarına göre karlılık sıralamasında son üç bölge ise; Güney Amerika, Orta Amerika ve Avustralya.

* Türkiye’deki şirketlerin yurtdışına açılmanın önünde gördükleri en büyük engellerin başında emlak ve idari işler (yüzde 79) geliyor. Risk yönetimi (yüzde 49), yurtdışında bir imaj oluşturma (yüzde 42) ile yerel vergi ve düzenlemeler (yüzde 37) de Türkiye’deki iş insanlarının önde gelen endişeleri arasında. 

* Araştırmanın küresel ortalamalarına göre, son 12 ay içerisinde, uluslararası ticaret yapan şirketlerin yüzde 50\'si kâr oranlarını arttığını belirtirken, bu oran iç pazarlara odaklanan firmalar için sadece yüzde 38. Yine aynı dönemde, ihracat yapan şirketlerin yüzde 59\'u gelirlerinin arttığını söylerken, iç pazarlara odaklanan firmaların yüzde 37\'si gelirlerinde artış olduğunu belirtiyor 

* İşletmelerin yüzde 48\'inin ihracat yaptığı Çin en popüler pazar konumunda yer alıyor. Avrupa (yüzde 41) ve Kuzey Amerika (yüzde 36) en popüler pazarlar arasında ikinci ve üçüncü sırada iken, onları yeni gelişen pazarlar olan Hindistan (yüzde 31) ve Güney Amerika (yüzde 31) takip ediyor.

* Büyük ölçekli şirketler Çin’de genişlemeyi daha kârlı bulurken (yüzde 56), daha küçük şirketler Avrupa ile daha fazla ilgileniyor. 

* Küçük ve orta ölçekli şirketler, büyük ölçekli şirketlere kıyasla evrak işleri ve emlak giderleri konusunda daha endişeli (yüzde 63).

Anahtar Kelimeler:
karlı pazar ortadoğu
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.