14 Aralık 2006 Perşembe 00:00
123 Okunma
En mutsuz çalışanlar Türkiye'de

İş yerlerinde çalışan mutluluğu üzerine yapılan uluslararası bir araştırma, Türkiye'de çalışanların yarısından azının işlerinde mutlu olduğunu ve çalışanların patronlarının performansını beğenmediğini ortaya koydu

~|~

İnsan kaynakları alanında faaliyet gösteren Kelly Services tarafından 28 ülkede 70 bin çalışanla yapılan ve Kelly Global İşgücü Endeksi adı altında yayınlanan araştırmada, mutluluk oranı en düşük çıkan çalışanlar Türkiye'den çıktı.

Sondan ikinci
Çalışanların mutluluğu açısından Türkiye, 28 ülke arasında yalnızca Rusya ve Macaristan'ı geride bırakarak 26'ıncı olabildi.
En mutlu çalışanlar ise Danimarka, Meksika ve İsveç'te.
Türkiye'den ankete 1000'i aşkın çalışan katıldı. Türk çalışanlar arasında işlerinde en mutlu olanları; seyahat/eğlence (yüzde 71), profesyonel hizmetler (yüzde 66), ilaç sanayi (yüzde 65) ve eğitim (yüzde 61) dallarında çalışanlar oluşturdu.

Patronların performansı
Çalışanların gözünde patronların performansı ise, "Liderlik ve etkili iş dağıtımında iyi, takım ruhu açısından zayıf" olarak değerlendirildi.
Patronların yüzde 39'u iyi yapılan işi ya nadiren ödüllendiriyor ya da hiç ödüllendirmiyor. Genç çalışanlar patronlarına daha hoşgörülü bakıyor.
Kadın çalışanlar, erkeklere göre patronlarını daha iyi derecelendiriyor. Çalışmaya katılan ve yalnızca yüzde 49'u iş yerinde mutlu olduğunu söyleyen çalışanlar, patronlarının kalitesini de eleştirdi.

Patronlarını 10 üzerinden derecelendirmeleri istenen Türk çalışanlar, patronlarına 10 üzerinden "geçer" anlamına gelen 6,2 puan verdi. Patron derecelendirme açısından da Türkiye son sıralarda yer aldı ve ancak 24'üncü olabildi. Çalışanlara göre en iyi patronlar Meksika, ABD ve Kanada'da iken, en kötüleri ise İsveç, İtalya ve Türkiye'de.

Motive edecek uygulamalar
Kelly Services Türkiye Genel Müdürü Taylan Kovanlıkaya araştırmanın sonuçlarıyla ilgili olarak yaptığı açıklamada, "Bu sonuçlar gösteriyor ki, Türkiye'deki pek çok kuruluş çalışanlarını motive edecek iş yeri uygulamaları geliştirme ve iyileştirme ihtiyacı içinde" dedi.
İş gücünün hoşnut ve motive olmasını sağlayan şeyin ne olduğunu bulmaya çalışmanın önemli olduğunu belirten Kovanlıkaya, işlerinde keyif içinde çalışanların organizasyonların performansına çok etkili katkıda bulunduğunu aktardı.
Kovanlıkaya, iyi işverenlerin çalışan katkısını anladıklarını ve çalışanlarına ilgi çekici ve sıra dışı işlerin yanı sıra öğrenme ve kendi becerilerini geliştirme ortamı da sağladığını ifade ederek, bunların yüksek düzeyli verim olarak geri döndüğünü vurguladı.
Taylan Kovanlıkaya, üst düzey yöneticilerin işi yönetmekle fazlasıyla meşgul olduklarına ve işin en önemli yanı olan insan unsurunu unuttuklarına dikkat çekti.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121