23 Kasım 2015 Pazartesi 00:08
638 Okunma
En teknolojik fabrikalar Ford ve Vestel’de
Türkiye’nin en dijital şirketlerini belirlemek amacıyla Accenture, Vodafone, Boğaziçi Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) ve Türkiye Bilişim Vakfı ile beraber hayata geçirilen ‘Accenture Dijitalleşme Endeksi’ çalışmasının sonuçları açıklandı. Sonuçlar, Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt, Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayşegül Toker, Accenture Türkiye Genel Müdürü Tolga Ulutaş, Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı Faruk Eczacıbaşı ve ODTÜ Endüstri Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Murat Köksalan ev sahipliğinde düzenlenen toplantıda paylaşıldı. Toplantının açılışında konuşan Gökhan Öğüt, geçtiğimiz günlerde Antalya’da düzenlenen G20 Liderler Zirvesi kapsamında bu yıl ilk kez, ülkeler arasındaki dijital altyapı uçurumları ve siber güvenlik başlıklarının G20 sonuç bildirgesine girdiğinin altını çizdi. Öğüt, şunları söyledi: “Dijitalleşen şirketler, haliyle, faaliyet gösterdikleri ülkeyi de dijital geleceğe taşıyor. Yapılan araştırmalar, dijitalleşen şirketlerin karlılıklarını sektörlerinin yüzde 26 üzerinde gerçekleştirerek ekonomik kalkınmada pozitif etki yarattığını ortaya koyuyor.” Konuşmasının ardından gazetecilerin sorularını cevaplayan Öğüt, araştırma kapsamında kendilerinin de ilk 10 şirket içinde olduklarının bilgisini vererek, bu kapsamda çalışmalara devam edeceklerini, kendileri dışında araştırmaya katılan sektör şirketi olmadığını söyledi.

Dijitalin dünyaya bin yılda bir gelebilecek bir fırsat olduğunu ve Türkiye dahil her ülkeye eşit imkanlar sunduğunu belirten Tolga Ulutaş da, “Türkiye’de faaliyet gösteren şirketler bu fırsatı değerlendirirse dünya ligine çıkıp küresel firmalarla rekabet edebilecek duruma gelebilirler” dedi. Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı Faruk Eczacıbaşı, hazırlanan endeksin Türkiye’nin önde gelen 104 şirketinin tomografisi niteliğinde olduğunu söyledi. 

Dijitalleşen şirket kârını artırıyor

Toplantıda paylaşılan bilgilere göre, Accenture Dijitalleşme Endeksi çalışmasında, dijitalleşmenin şirketlerin kârlılığı üzerindeki etkisi de analiz edildi. Buna göre, maksimum 100 puanlık Accenture Dijitalleşme Endeksi skorundaki her 10 puanlık artış, Türkiye’de bir şirket için ortalama olarak yüzde 1.5’lik ek Faiz ve Vergi Öncesi Kar (FVÖK) marjı anlamına geliyor. Accenture Dijitalleşme Endeksi çalışmasına göre Türkiye’de faaliyet gösteren şirketlerin dijitalleşmeyi gündemlerine alarak ve iş yapış biçimlerini gözden geçirerek yakalayabilecekleri birçok fırsat bulunuyor. Perakende Ticaret’te Migros, Motorlu Kara Taşıtlarının İmalatı alanında Ford Otomotiv Sanayi, Elektronik ve Optik Ürünlerin İmalatı’nda Vestel sektörlerinde lider oldu. ‘Accenture Dijitalleşme Endeksi’ çalışması sonuçlarına göre Türkiye’nin en dijital şirketi yüzde 93’lük dijital skor ile Garanti Bankası oldu. Araştırmaya 350 şirket davet edildi, bunlardan 104’ü 91 kriterin yer aldığı araştırmaya iştirak etti.

EKONOMİ SERVİSİ

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100