22 Ocak 2014 Çarşamba 00:03
2398 Okunma
Enerji maliyeti sanayi için ayak bağı
YENİ MESAJ / İSTANBUL

Türkiye ihracatında yerli kaynakları en fazla kullanan ve ithal ürünlere bağımlılığı en az olan stratejik sektörleri arasındaki çimento, cam ve seramik, durgun geçen 2013 yılında başarı grafiğini sürdürdü. Geçen yıl yüzde 2 artışla 3.4 milyar dolar ihracata imza atan birlik, 2023 hedefleri olan 7.3 milyar dolara ulaşmakta kararlı olduklarını açıkladı. 

Çimento, Seramik, Cam ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği (ÇCSİB) Başkanı Ali Özinönü, Türkiye’ye net döviz girdisi sağlayan üç sektörün en önemli girdi maliyeti olan enerjide desteklenmesi gerektiğini söyledi. Özinönü, “Çimento, cam ve seramikte, enerjinin vergilendirilmesi aşamasında AB mevzuatına uyum önem taşıyor. AB’de, stratejik sektörlerde üretimde kullanılan enerjiden vergi alınmıyor. Böyle bir uygulama, en önemli girdi maliyeti enerji olan sektörleri büyük ölçüde rahatlatacak” dedi. Özinönü, “Ürünlerimizle ulaştığımız ülke sayısı 185’e çıktı. Üç sektörle en çok ihracat yaptığımız ülkeler; Irak, Almanya, Libya, Rusya, İsrail ve İngiltere oldu” dedi. 

Libya pazarı yeniden kapandı

ÇCSİB’e bağlı sektörlerin ayrı ayrı ihracat performanslarına aktaran Özinönü, çimento sektörünün geçen yıl 750.4 milyon dolar ihracata imza attığını, en çok ihracatı Libya, Irak ve Rusya Federasyonu’na yaptıklarını açıkladı. Sektörde en yüksek ihracat artışını yüzde 129’luk oranla Libya’ya gerçekleştirdiklerini, Suriye’ye ise yüzde 82’lik bir artış kaydettiklerini belirten Başkan, sözlerini şöyle sürdürdü: “İhracat artışımız, bu ülkelerin yeniden imar çalışmaları ile doğru orantılı. Libya’da yatırım hamlesinin başlaması ile inşaat sektörü canlanmış ve Türkiye’den çimento ürünlerine ihtiyaç duyulmuştu. Bu talep üzerine Libya pazarında iyi bir başlangıç yaptık. Ancak ülkenin yeniden kaosa sürüklenmesi üzerine ihracat neredeyse tamamen durdu.”  

Kalitesiz ürünler ithal ediliyor

Sektörde artan ithalata da dikkat çeken Özinönü, “İhracat gelirlerinden vergi almayan gerek Uzakdoğu gerekse komşu coğrafyadaki pek çok ülke, Türkiye’yi hedef pazar olarak belirlemiş durumda. Bu da bizi sıkıntıya sokuyor” diye konuştu. ÇCSİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cemil Tokel de, ülkeye kalitesiz cam ürünleri ithal edildiğini belirterek, “Özellikle yakın komşumuz olan ülkelerdeki krizler, insan sağlığını tehdit edecek düzeyde kalitesiz ürünlerin Türkiye iç pazarına girmesine neden oluyor. İç piyasa adeta kalitesiz ürünlerin istilası altında” dedi.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100