Bu haber kez okundu.

Enflasyonda artış sürüyor
İstanbul Ticaret Odasının (İTO) 1995 bazlı İstanbul Ücretliler Geçinme Endeksine göre, perakende fiyatlar Eylül ayında yüzde 0,89 oranında arttı.
~|~

İTO'dan yapılan açıklamaya göre, Oda'nın 1995 yılı baz alınarak hazırlanan ve 2006 Ağustos ayında yüzde 0,17 düşüş gösteren İstanbul Ücretliler Geçinme Endeksi, 2006 Eylül ayında yüzde 0,89 oranında artış kaydetti.

Bir önceki yıl sonuna göre artış oranları incelendiğinde 2005 Eylül ayında yüzde 5,49 olarak gerçekleşen 9 aylık artış oranı, bu yılın aynı döneminde yüzde 3,99 oldu.

Alt gruplar
Endekste yer alan grup ve alt grupların, Eylül ayı değişim oranlarına bakıldığında, gıda harcamaları grubunda da yüzde 0,85 artış yaşandı.
Bu grupta yer alan, ekmek ve tahıl fiyatları yüzde 0,54, yağlar, süt ve süt mamulleri fiyatı yüzde 2,34, çeşitli ve hazır yiyecek fiyatları yüzde 0,80, tütün alkollü ve alkolsüz içkiler fiyatı yüzde 0,34, yaş kuru sebze ve meyve fiyatları yüzde 1,15, dışarıda yenen yemek fiyatları yüzde 1,88 artarken, et, balık ve kümes hayvanlarının fiyatlarında yüzde 0,71 azalma görüldü.

Konut harcamaları grubunda yüzde 1,35 artış izlenirken, bu gruptaki kira, şehir şebeke suyu ile odun fiyatlarında artış, fuel?oil ve gaz yağı fiyatlarında ise azalma kaydedildi.
Ev eşyası harcamaları grubunda yüzde 2,24 artış izlendi. Bu grupta yer alan maddelerden halı, soba, ampul, kibrit, temizleme tozu, sabun, deterjan, çamaşır suyu ve kağıt malzeme fiyatlarında artış, yatak fiyatında ise azalma gözlendi.
Giyim harcamaları grubunda yüzde 0,15 artış kaydedildi. Bu grupta yer alan, kadın giyimi fiyatlarında yüzde 0,85, çocuk giyimi fiyatlarında yüzde 4,80 artış, erkek giyimi fiyatlarında yüzde 0,91, kumaş fiyatlarında yüzde 14,29 azalma kaydedildi.
Sağlık ve kişisel bakım harcamaları grubunda yüzde 1,08 artış görülürken, ilaçlar, kadın berberi ve jilet, fiyatlarında artış gözlenen maddeler oldu.

Ulaştırma ve haberleşme harcamaları grubunda yüzde 1,53 azalma görülürken, bu grupta Boğaziçi Köprüsü geçiş ücretinde artış, benzin ve şehirler arası otobüs bileti ücreti fiyatlarında azalma oldu.
Kültür, eğitim ve eğlence harcamaları grubunda yüzde 2,69 artış görüldü. Kurs ve özel ders ücreti ile defter, kurşun kalem, maç giriş ücreti, fiyatlarında artış izlenen maddeler oldu.

Otomobil kullananların çoğu F1 tutkunu
Otomobil kullanıcılarının yarısının, "Formula 1" yarışlarının tutkunu olduğu belirtildi. Araştırma hizmetleri şirketi GFK Türkiye'nin üç büyük şehir İstanbul, Ankara ve İzmir'de, otomobil kullanıcılarıyla Formula 1 Yarışlarına dönük yaptığı araştırmada, otomobil yarışlarının ne ölçüde takip edildiği, yarışlarla ilişkili olarak hatırlanan markalar ile sponsor bilinirliği ortaya konuldu. Buna göre, otomobil kullanıcılarının yüzde 57'si motor sporlarına ilgi duyarken, yüzde 53'ü ise Formula 1 yarışlarını takip ediyor. Yarışları takip edenlerin daha çok, yüzde 58 ile üst sosyo?ekonomik seviyelerdeki gruptan olduğu görülüyor. Formula 1 yarışları denildiğinde ilk akla gelen marka ise yüzde 52 ile Ferrari. Ferrari'yi Renault izliyor. Formula 1 ve ikinci kategori olan GP 2'ye hangi yerli?yabancı markaların sponsor olduğu sorulduğunda ise Petrol Ofisi yüzde 49,4 ile akla gelen ilk marka olarak öne çıkıyor.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100