18 Haziran 2006 Pazar 00:00
219 Okunma
Fabrikalar yarı kapasiteyle çalışıyor
Türkiye'de sayıları1200'e ulaşan un fabrikasının kapasitelerinin yarısıyla çalıştığı ve sektörde yeni tesislerin kurulmasının önüne geçilmesi gerektiği açıklandı. ~|~

Adana Un Sanayicileri Derneği Başkanı Ahmet Kardeşler, Türkiye'nin, dünya un ticaretinin önde gelen ülkeleri arasında yer aldığını söyledi. Türkiye'deki 1200 un fabrikasının toplam üretim kapasitesinin 60 milyon ton civarında olduğunu belirten Kardeşler, tüketimin ise 12 milyon ton civarında olduğunu anımsattı.

Dünyada bu kadar atıl kapasitede tesisi olan bir ülkenin olmadığını belirten Kardeşler, "Türkiye, un fabrikası zengini ülke konumuna geldi" dedi.  Kardeşler, sektörün ciddi bir atıl kapasite sorunu yaşamasına karşın yeni un üretim tesislerinin yapılmasına bir anlam veremediklerini ifade ederek, 2 milyon 800 bin ton un ihracatıyla dünya birincisi olan sektörde yeni tesislerin kurulmasının önüne geçilmesini istedi. Sektörde halen 400 fabrikanın faal durumda, geriye kalan fabrikaların ise sezonluk çalıştığını kaydeden Kardeşler, şöyle konuştu:  "Fabrikalar şu an kapasitelerinin yarısıyla çalışıyor. Atıl kapasitenin bilinmesine karşın yeni fabrikalar açılıyor. Bunu da anlamış değiliz. Bir çok fabrikanın atıl kalması nedeniyle milli servet heba ediliyor. Yaşanan atıl kapasite sorununa ilişkin radikal önlemler alınmalı." 

Prim, haksız rekabet
Kardeşler, buğdayda başlatılan prim uygulaması ile kayıtdışılığın önüne geçildiğini, böylece sektördeki haksız rekabetin de önlenmiş olduğunu ifade etti. Müstahsilin primden yararlanmak için satışlarda mutlaka belge istediğini anlatan Kardeşler, uygulama sayesinde sektörde faturasız ürün satışının yüzde 80 civarında azaldığını kaydetti. Kardeşler, bu sezon Adana ve çevresindeki buğdayın kalitesinin yüksek olmasının un sanayicileri olarak kendilerini sevindirdiğini de sözlerine ekledi.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100