23 Eylül 2016 Cuma 19:15
151 Okunma
Ferrari üretiyor ama bebek yapamıyor!
Ferrari, Lamborghini, Prada, Ermenegildo Zegna, Dolce Gabbana, Bulgari, Diesel, Indesit, Versace, Miu Miu, Gucci gibi dünya çapında ünlü markaların ülkesi İtalya, Avrupa'da kadın başına düşen doğum oranı açısından Ukrayna ve Çek Cumhuriyeti ile birlikte alt sıralarda yer alıyor. 
Yaşlı nüfusunun çokluğuyla dikkati çeken İtalya’da Sağlık Bakanlığı, bu nedenle şiddetli tartışmalara yol açan 'Doğurganlık Günü' etkinliğini, Perşembe günü Roma’da başlattı ancak kampanya protestolara yol açtı. Sağlık Bakanı Beatrice Lorenzin, 20 yıl sonrasını düşünmeleri gerektiğini belirterek, “Doğurganlık gibi bir konuda konuşmak zor ama konuşmamız gerekir" dedi. 
Doğurganlık etkinliği sürerken, Roma sokaklarında da sivil toplum örgütleri ve bazı sendikalara mensup 70 kişilik bir grup, etkinliğin mimarı Lorenzin’i protesto etti ve istifaya çağırdı. Protestocular ellerinde, hükümetten doğurganlıkla ilgili değil, çalışma hayatına, sosyal haklara, çevrenin korunmasına ilişkin düzenlemeler beklediklerini belirten dövizler taşıdı. Bakanlığın hazırlattığı “Güzelliğin yaşı yoktur ancak doğurganlığın vardır”, “Spermlerinizin sigara dumanıyla uçmasına izin vermeyin”, “Leylekleri beklemeyin, harekete geçin!” ve "Doğurganlık kamu yararınadır" sloganları bulunan afişler, 'cinsiyetçi' bulunurken, genç işsizliğin yüksek olduğu ülkeye çocuk getirmenin mantıklı olup olmayacağı tartışmalarına yol açmıştı.

En düşük doğum oranı

İtalya Ulusal İstatistik Enstitüsünün verilerine göre ülkede 2015 yılında 485 bin 780 bebek dünyaya gelirken, bu sayının İtalya’nın siyasi birliğini sağladığı 1861’den bu yana en düşük sayı olduğu belirtildi. Bu sayının bir önceki yıl olan 2014’te kaydedilen sayıdan yüzde 3.3 düşük olduğu da aktarıldı. 
Bu arada Ferrai'nin yaklaşık 6 milyar dolarla ülkenin en değerli markası olduğunu hatırlatalım. HABER MERKEZİ
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100