Fındıkta tanıtım işe yaradı
Türkiye fındık ve mamulleri sektörü, 2014 yılını 2.3 milyar dolar ihracatla kapattı. AB ülkeleri fındık ve mamulleri ihracatının en büyük pazarı olmayı sürdürürken, hedef pazarlar arasında yer alan ABD, Çin, Hindistan'da yapılan tanıtım faaliyetleri satış
08.01.2015 00:00:00
Dünyanın en fazla fındık üreten ülkesi olarak öne çıkan Türkiye, geçen yıl 2 milyar 320 milyon dolarlık fındık ihraç etti. İhracat miktar bazında 252 bin 500 ton oldu. İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İFMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Gören, 2014 yılının zor ama döviz girdisi açısından bereketli geçtiğini belirtti. Gören, "2014 yılında Türkiye genelinde ihracatını oran olarak en çok artıran iki sektörden biri olarak çok başarılı bir performans ortaya koyduk" dedi. Sektörün Türkiye'nin 2023 ihracat hedeflerine önemli katkı sağlamaya devam ettiğini belirten Gören, "İlk başta hedef olarak belirlediğimiz 2 milyar doları aştık. Bu yıl 3 milyar dolara doğru yol alıyoruz. 2023 yılında 4 milyar dolar ihracat yapabilecek potansiyele sahibiz" dedi. Fındık demek, net gelir demekİFMİB Yönetim Kurulu Başkanı Gören, sektörün tamamen yerli girdi kullanarak 'net ihracat' yaptığını, Türkiye'nin cari açığının kapatılması, büyüme ve istihdam gibi temel ekonomik göstergelere katkı sağlamaya devam ettiklerini söyledi. Gören, "Sektörümüz benzeri net ihracat yapan sektörlerin daha fazla desteklenmesi, ayrı bir önem arz ediyor. Sektör sorunlarımızın çözümünde alacağımız destek, daha fazla ihracat, daha fazla katma değer olarak ülkemiz ekonomisine kazandırılacak" dedi. Tanıtım sayesinde ABD'ye ihracat arttı Avrupa Birliği (AB), 2014 yılında da Türkiye'nin fındık ve mamulleri ihracatının en büyük pazarı olmayı sürdürdü. Toplam sektör ihracatının yaklaşık dörtte üçünün gerçekleştiği AB pazarında; Almanya, İtalya ve Fransa en çok ihracat yapılan ülkeler olarak öne çıktı. İFMİB Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Gören, "Başta Türk fındığının tanıtım faaliyetleri olmak üzere dünyada fındıklı ürünlere yönelik tüketici eğilimlerinin güçlenmesi, geleneksel pazarlar dışında ABD, Çin, Japonya, Rusya ve Hindistan gibi diğer pazarlarda ihracat payımızın artmasına katkıda bulundu. Tanıtım faaliyetleri olmasaydı, bu sezon olduğu gibi zor dönemlerde sürdürülebilir bir ihracat artışı sağlanamazdı" diye konuştu. İFMİB üyeleri arasında en fazla fındık ihracatı yapan ilk üç firma; Progıda Tarım Ürünleri, Balsu Gıda ve Stelliferi Fındık ve Gıda oldu. EKONOMİ SERVİSİ