04 Ekim 2013 Cuma 00:05
1185 Okunma
Geçim korkusu insanlığı sardı
YENİ MESAJ / İSTANBUL

Danışmanlık şirketi The Boston Consulting Group (BCG) tarafından bu yıl 12.’si yayınlanan ‘Tüketici Hissiyatı - Consumer Sentiment 2013’ raporunun 12 ülkeyi kapsayan ilk sonuçları yayınlandı. 30 bin kişi ile 9 gelişmiş ülkede (ABD, İngiltere, Almanya, Kanada, Fransa, İtalya, Avustralya, Japonya, İspanya) ve 3 ‘hızla gelişen ülke’de (Brezilya, Hindistan ve Çin) gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları oldukça çarpıcı.

Çalışmaya göre, gelişmiş ülke tüketicilerinin ortalama yüzde 59’ı gelecek için ekonomik kaygılar taşıyorlar. Son üç yılda yüzde 57 olarak gerçekleşen bu oranda ufak da olsa bir yükseliş olması tüketicilerin küresel ekonomik krizin etkilerini hissetmeye devam ettiklerini gösteriyor. 2012 sonuçlarına göre sadece Hindistan ciddi sayılabilecek bir iyileşme gösterirken (2012- yüzde 65, 2013- yüzde 60), İspanya ve Fransa’daki gelecek için ekonomik kaygı taşıyan tüketicilerin oranı son üç yıldır sürekli artmaya devam ediyor. (İspanya: yüzde 77-2011; yüzde 78-2012; yüzde 84-2013; Fransa: yüzde 55-2011; yüzde 63-2012; yüzde 67-2013). Hızla gelişen ülkelerde ise Brezilya 2012’deki yüzde 32 seviyesinden 2013’te yüzde 39’a yükselerek 2011’deki kaygı seviyelerine geri dönüş olduğunu işaret ediyor.

Tüketiciler harcamalarını kısacak

Raporda tüketici algılarının harcama alışkanlıklarına nasıl yansıdıkları detaylı bir şekilde incelendi. Buna göre; 

• Tüketicilerin yüzde 50’si önümüzdeki 12 aylık dönemde harcamalarını kısıtlayacağını belirtirken sadece yüzde 10’luk bölümü harcama artışına gideceğini bildirdi.

• En çok harcama kesintisi dışarıda yemek ve lüks ürünlerde olacağı belirtiliyor.

• Harcama kategorilerine bakıldığında tüketiciler takı-aksesuar, cep telefonu, çanta, dışarıda yemek ve lüks markaların ürünlerinde daha ucuz alternatiflere yöneliyorlar.

Çinliler tasarruf ederek geleceğe hazırlanıyorlar

Çalışma kapsamındaki ülkeler arasında en az gelecek kaygısı taşıyanlar Çinliler. Geçen yıl gelecek kaygısı taşıyan Çinli tüketicilerin oranı yüzde 29 iken bu değer 2013’te iki puan arttı ve yüzde 31 oldu. Benzer şekilde Çinlilerin yaklaşık yüzde 70’i gelecek nesillerin daha iyi bir hayatı olacağını düşünüyor.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100