21 Ekim 2015 Çarşamba 00:10
777 Okunma
Gıdada israf diz boyu
YALÇIN ERKOL/İSTANBUL
Avrupa Plastik Üreticileri Birliği (EUPC) İcra Kurulu Üyesi ve Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV) Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Eroğlu, dünyada 2.1 milyar insanın açlık ve yoksulluk sınırının altında yaşadığına işaret ederek, “Buna rağmen dünyada üretilen gıdanın üçte biri sofralara bile gelmeden çöpe gidiyor. Nüfusun sağlıklı bir şekilde beslenmesini sağlama ve kaynakları verimli kullanarak israfı önleme noktasında ambalajlar önemli bir rol üstleniyor. Gıda ambalajları sayesinde; Türkiye’de her yıl israf edilen 1,5 milyar liralık ekmeği, 16 milyar liralık yaş sebze ve meyveyi çöpten kurtarmak mümkün” şeklinde konuştu. 

Tonlarca gıda çöpe gidiyor
Yavuz Eroğlu’nun verdiği bilgiye göre dünyada gıda İsrafının boyutları şöyle: 
* Dünyada üretilen gıdanın üçte biri yani 1.3 milyar ton gıdayı kaybediyor ya da israf ediyoruz. Her yıl zengin ülkelerdeki tüketiciler 222 milyon ton gıdayı tüketmiyor, çöpe atıyor. Tüm Sahra-Altı Afrika Kıtası’nın gıda üretimi ise sadece 230 milyon ton. 
* Almanya’da Stuttgart Üniversitesi’nin yaptığı bir araştırmaya göre; Alman halkı yılda 11 milyon ton gıdayı çöpe atıyor. Yani bir Alman yıllık 235 Euro değerinde gıdayı hiç tüketmeden israf ediyor. Bu rakam dünyada 1.5 milyar insanın yıllık gelirine eşit. 
* Her sene kayıp veya israf olan gıdanın miktarı, dünyada her yıl yetişen tahıl mahsulünün yarısından fazla. 2009 ve 2010’da bu 2.3 milyar tona ulaştı.
* Gıda kaybı ve israfı ciddi bir kaynak israfını da beraberinde getiriyor. Su, tarım arazisi, enerji, iş gücü ve sermaye boşa gidiyor, gereksiz sera gazı salınımı oluşuyor. Küresel ısınma ve iklim değişikliğine neden oluyor. 
* Gıda israfı yüzde 42 ile en fazla evlerde yaşanıyor. Evleri yüzde 39 ile gıda üreticileri ve yüzde 5 ile perakendeciler izliyor. 
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100