21 Şubat 2013 Perşembe 11:49
1058 Okunma
Global 500\'de Türk markası yok

EKONOMİ SERVİSİ

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan \'Dünyanın En Değerli 500 Markası - Global 500 2013\' çalışması sonuçlandı.

Geçen yıl da dünyanın en değerli markası olan Apple, bu yıl marka değerini yaklaşık 17 milyar dolar artırarak, listede yine ilk sırada yer aldı. Geçen yıl 70.6 milyar dolarlık marka değerine sahip olan ve bu değeri 2013\'te 87.3 milyar dolara yükselten Apple, böylece iki yıl üst üste dünyanın en değerli markası olma başarısını gösterdi. Geçen yılki listede 38 milyar dolarlık marka değeriyle 6. sırada yer alan Güney Koreli Samsung, bu yıl önemli bir yükseliş göstererek 59 milyar dolara yakın marka değeri ile ikinci sırayı aldı. Samsung\'u ise geçen yılın ikincisi Google takip etti. Geçen yıl 47.5 milyar dolarlık marka değerine sahip olan Google, bu yıl değerini yaklaşık 5 milyar dolar artırsa da listede yine de bir basamak düşmekten kurtulamadı. Türk markaları ise geçen yıl olduğu gibi bu yıl da ilk 500\'e giremedi.

Türk markaları neden yok?

Global 500 listesinde geçen yıl olduğu gibi bu yıl da hiçbir Türk markasının yer almaması dikkat çekiyor. Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, konuya dair şunları söylüyor: “Türk markaları, değer olarak, 2 milyar dolar sınırını henüz aşmaya başladılar. Olumlu gidişatın sürmesi durumunda, önümüzdeki yıllarda Türk markalarını da listede görmek mümkün olacaktır.”

Ülkeler sıralamasında ABD açık ara önde

Global 500 listesine en çok marka sokan ülke 184 marka ile ABD oldu. ABD’yi 49 markayla Japonya ve 33 markayla Almanya takip ediyor. Listeye Almanya

33, İngiltere 31, Fransa 31, Çin 20, İsviçre 19, Güney Kore 13, Kanada 12,

İspanya 10, Hollanda 10...

Markalar yenilenmeye hız verdi

Değerlendirme sonuçlarına dair yorumlarda bulunan Brand Finance CEO’su David Haigh ekonomik belirsizlikler nedeniyle tüketicilerin markalardan beklentilerinin arttığını belirtti ve ekledi: “Bu nedenle marka sahipleri, yenileşme çabalarına hız verirken ürün ve hizmetlerinin değer içermesine daha çok özen gösteriyor.”

 

 

 

 

 

 

 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100