10 Şubat 2009 Salı 00:00
326 Okunma
GSM sektörü darboğazda
Daralan iç talep GSM sektörünü de yerle bir etti. Özellikle son iki ayda talep olmaması sebebiyle cep telefonu ithalatında yüzde 40 gerileme yaşandığı belirtildi. ~|~

 

Sektör yetkilileri, dünyada başlayan, Türkiye'yi de vuran ekonomi krizinden GSM sektörünün de ciddi yara aldığını belirterek "Son iki aya bakıldığında cep telefonu ithalatında yüzde 40 gerileme oldu" dedi. Bu gerilemenin değişik bölgelerdeki mağazaların cep telefonu satışlarına yansımasının ise yüzde 30 ile 50 arasında değiştiğini bildirildi.

Satışlar küresel krizden önce düştü
Yapılan açıklamada, Türkiye'de cep telefonu satışlarının dünyada yaşanan ekonomik krizden önce kötüleşmeye başladığı söylendi. 2008 yılında cep telefonu satışlarının 2005?2006'daki kadar iyi olmadığı belirtilen açıklamada, krizle birlikte cep telefon sektörünün de ciddi yara aldığı kaydedildi. 2007 yılında Türkiye'de 11 milyon 488 cep telefonu satıldı ve bunun aylık ortalaması 957 bin. 2008'in en iyi satış rakamı aylık 1 milyon 58 bin, şu anda ise aylık ortalama 700 binler civarında. Bu rakamın 2009 yılı için 500 ile 700 bin adete kadar düşeceğini tahmin ediliyor. 2009 yılında toplam satılması beklenen cep telefonu sayısı 8,4 milyon adet.

İşletmelerin yüzde 15'i kapattı
Türkiye'de mağaza olarak yaklaşık 15 bin adet cep telefonu satan işletme bulunuyor. Bu işletmelerin de tamamına yakın kısmı distribütörlerin sermayesiyle desteklenerek iş yapıyor. Krizden dolayı bayilerin distribütörlere borçlarını ödeyemediğini ve distribütörlerin çok büyük oranlarda maddi kayıplar verdiğini belirten yetkililer, bu nedenle açık hesap mal dağıtımının mecburen durdurulduğunu ve teminat mektupsuz mal verilemediğinden bu firmaların iş yapamaz hale geldiğini söyledi. Sektördeki işletmelerin yaklaşık yüzde 10?15'i bu yüzden kapatmak zorunda kaldı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100