Bu haber kez okundu.

Hazırgiyimde ABD pazarından pay alamıyoruz
 ABD’ye ihracatı üç yıl içinde üç kat arttırarak 1.5 milyar dolara çıkarmayı hedefleyen İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), Las Vegas’ta düzenlenen, ülkenin en büyük hazır giyim fuarı Magic Show’da gövde gösterisi yaptı. 15-17 Ağustos tarihleri arasında gerçekleştirilen ve dünyanın en büyük fuar organizasyonları arasında yer alan Magic Show’a katılan Türk firmalarının stantları ilgi çekti. 

ABD ithalatta dünya lideri

Küresel hazır giyim ticaretinin 465 milyar dolara ulaştığını hatırlatan İHKİB Başkanvekili Kemalettin Güneş, ABD’nin 104 milyar dolarla ithalatçı ülkeler listesinde ilk sırada yer aldığını bildirdi. Dünyanın yedinci büyük hazır giyim tedarikçisi Türkiye’nin ABD’ye ihracatının 2015’te 495 milyon dolarda kaldığını ifade eden Güneş, “2005 öncesi bu rakam 1.5 milyar dolardan fazlaydı. Üç yıl içinde aynı rakamı yeniden yakalamayı hedefliyoruz. Önümüzdeki yıl New York’ta açacağımız Türk Ticaret Merkezi, hedefe ulaşabilmemiz için çok büyük bir itici güç olacak. Firmalarımız hazırlayacağımız show roomlarda ürünlerini sergileyecekler, bu sayede ABD’li alıcılara daha kolay ulaşabilecekler” diye konuştu. 

Çin’e rakibiz

İHKİB AB, ABD, Uzakdoğu Fuarlar ve Dış İlişkiler Komitesi Başkanı Özkan Karaca ise “Türkiye olarak ABD’nin en büyük hazır giyim tedarikçisi konumundaki Çine rakip olabilmek için yola çıktık. Las Vegas sokaklarında ve aynı anda iki farklı alanda düzenlenen fuarlar arasında alıcılara tahsis edilen bütün otobüslerin üzerine Türkiye reklamlarını giydirdik. Bu reklam sayesinde hem ülkemiz hem de sektörümüz için büyük bir tanıtım imkânı yakaladık” dedi. EKONOMİ SERVİSİ
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.