Bu haber kez okundu.

Hazırgiyimde ihracat düştü
Hazırgiyimde 2006'nın ilk yarısında ihracat yüzde 1,8  düştü. İHKİB Başkanı Orakçıoğlu, sektörün, her türlü olumsuz koşullara rağmen ayakta durmak için çaba harcadığını söyledi ~|~

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, sektörün her türlü olumsuz koşullara rağmen direndiğini söyledi. Bu arada hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatı, yeni pazarlara yöneldi. 

İTKİB Ar?Ge Şubesi tarafından hazırlanan 2006 yılı ilk yarısına ilişkin Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatı Performans Raporu'na göre, 2006 yılında yüzde 30'lar düzeyinde düşmesi beklenen ve yılın ilk dörtayında sürekli gerileyen sektör ihracatının, mayıs, haziran ayında toparlanma sürecine girdiği belirtildi. ABD pazarında ortaya çıkan gerilemeden ciddi yara alan sektör ihracatının yüzünü Japonya gibi yeni pazarlar ve İtalya ve İspanya gibi moda devi ülkelerde güldüğü aktarılan açıklamada, yılın ilk 6 ayında ABD'ye yönelik hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatının yüzde 23,1gerilediği, buna karşın İtalya pazarında yüzde 14,2, İspanya pazarındada yüzde 36,9, Japonya pazarında yüzde 47,5 oranında artığı ifade edildi. Değerlendirmede, bu gelişmelerle yılın ilk yarısındaki gerilemenin yüzde 1,8'de kaldığı aktarıldı.

Belirsizlik can sıkıyor
Raporu değerlendiren İHKİB Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ise sektörün her türlü olumsuz koşullara rağmen ayakta durma çabası içine girdiğini, en büyük maliyetin, belirsizlik ve girdi maliyetleriyle dövizdeki oynaklık olduğunu, bunlara karşın sektörün gücünü koruyacağını kaydetti. 2006 Ocak?Haziran dönemi sektör ihracatının 6 milyar 705 milyon dolar olarak gerçekleştiğini belirten Orakçıoğlu, ABD'ye yönelik ihracatta meydana gelen gerilemenin düşüşü tetiklediğini belirterek, ''ABD Pazarında kan kaybettik. AB pazarında ise olumsuzluklara rağmen binde 4'lük gerilemeyle gücümüzü koruduk" ifadesini kullandı. Orakçıoğlu, şunları kaydetti: "Ocak?Haziran döneminde, maliyet artışları ve döviz kurları açısından sektörümüz en şanssız olduğu dönemlerden birini yaşadı. Ancak herşeye rağmen, hazır giyim ve konfeksiyon sektörünü gözden çıkaranlara, ihracatta en az yüzde 30'lar düzeyinde gerileme bekleyenlere gerçekleştirdiğimiz 6,7 milyar dolarlık ihracatla yanıt verdik. Sektör ihracatındaki gerileme yüzde 1,8'de kaldı. Bu gerilemede ABD'ye yönelik ihracatın yüzde 23,1 düşmesi etkili oldu."

 2005'in ilk yarısında 6 milyar 830 milyon dolar olan hazırgiyim vekonfeksiyon ihracatının 2006 yılının aynı döneminde 6 milyar 705 milyon dolara indiğini, hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının, taşıt araçları ve yan sanayi sektöründen sonra yüzde 16,8'lik payla genel ihracat içinde ikinci büyük sektör olduğunu aktaran Orakçıoğlu, hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatının yüzde 76,5'inin Avrupa Birliği ülkelerine yapıldığını, Almanya ve Fransa'ya yönelik satışlarda düşüşler yaşandığını ancak AB geneline ihracatta pazarın korunduğunu kaydetti.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100