Bu haber kez okundu.

Hedefleri Çin Seddi’ni aşmak
YENİ MESAJ / İSTANBUL
‘Güçlü Sanayi Güçlü Marka’ sloganıyla otomotiv endüstrisinde global markalar yaratma heyecanıyla çalışmalarını yürüten Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), üyelerine dünyanın yeni merkezi Çin’i hedef gösterdi. TAYSAD, dünyanın en fazla araç üreten ülkelerinden biri haline gelen Çin’de işbirliği, ortaklık ve satın alma operasyonlarında, neler yapılması ve nelere dikkat edilmesi gerektiği konusundaki bilgileri ‘2. Çin Çalıştayı’nda üyeleri ile paylaştı.
Eylül ayında Çin’de gerçekleşecek ‘Çin Uluslararası Otomotiv Yedek Parça Fuarı’na (CIAPE) katılmanın önemine değinen TAYSAD Genel Koordinatörü Süheyl Baybalı, otomotiv tedarik sanayinin mutlaka bu ülkede yerini alması gerektiğini vurguladı. Bunun için üyelerini bilgilendirdiklerini ve söz konusu fuar ile de Çin’de yer alabilmek için önemli bir adım atacaklarına inandıklarını aktaran Baybalı, “Gösteri başlıyor. Fuar öncesinde ülkemize Çinli heyet getireceğiz, ilk temaslar burada yapılacak. Daha sonra TAYSAD’ın Çin ofisi için gerekli adımları atacağız. Aktivite planı hazırlayacağız. Çin’e çay içmeye değil yatırım için, işbirliği için gideceğiz” diye konuştu.

Çin’de iş yapmak isteyenlere tavsiyeler
TAYSAD’ın düzenlediği ‘2. Çin Çalıştayı’na katılan Şangay eski Ticaret Ataşesi Serdar Afşar, Magna Steyr Araç Geliştirme Müdürü ve Chery ile Qoros danışmanı Toros Akgün ile Beijing Foton Daimler Automotive VP Direktörü Hakan Bulak, otomotiv tedarik sanayicilerine deneyimlerini aktardı ve Çin otomotiv sanayi hakkında bilgi verdi. Çin’de oyuna getirilmeden iş yapabilmek için çeşitli bilgiler veren konuk konuşmacılar, bu ülkede ilk önce sabırlı olunması gerektiğinin altını çizdiler.
Çalıştay’da gündeme gelen öneriler ve dile getirilen görüşler şunlar oldu:
* Çin’deki ticaret ataşeliklerinden yardım isteyin.
* Tüm işbirliği veya ortaklık kontratlarında avukat bulundurun.
* 2012’de 19 milyon adet üzerinde araç satılmış, üretim de yaklaşık bu kadar. Dolayısıyla otomotiv endüstrisi adına bu ülkede mutlaka olmak gerekiyor.
* İş yapacağınız ortağınızı iyi tanıyın. İhracat veya ithalat lisansını sorun ve görün. Lisansları yoksa aldatılabilirsiniz.
* Bir markanız var ise bu ülkede işe başlamadan önce mutlaka tescil ettirin.
* Her türlü ticarette mutlaka profesyonel destek alın.
* İşbirliği veya ortaklık yapacağınız firmanın mutlaka en üst düzeyiyle tanışın.
* 370 milyonluk potansiyel oto alım gücü olan bir pazar var. Avrupa’ya gitmektense zorlukları sineye çekilip Çin’e gidin.
* Bugünlerde Çin pazarında olmazsanız, gelecekte bu büyük pazardan pay alamazsınız
* Yasalar gereği hiçbir zaman ortaklıklarda yüzde 50 payı geçemiyorsunuz. Bu da ortaklıkta iş yapış süreçlerinizden, üretiminize, eleman alımınıza kadar istediğiniz gibi hareket etmenizi engelliyor.
* Devlet eliyle otomotiv endüstrisinde kalite ve küresel marka hedefi konmuş durumda. Hiçbir ülkede devlet böyle hedefler koymadı. Kaliteyi de yakalayacaklar.
* Korkan firmanın Çin’de işi yok.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100