Bu haber kez okundu.

İhracatçı devasa sorunlarla başbaşa
YENİ MESAJ / İSTANBUL

Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği (ÇCSİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Özinönü, sektörün 2023 hedefini tutturacak potansiyele sahip olduğunu, ancak bunun için ihracatta karşılaşılan sorunların çözümüne odaklanılması gerektiğini söyledi.

İran’ın karaborsa döviz kuru ile Türkiye iç piyasasını rahatsız ettiğini, olaylar nedeniyle Suriye ve Mısır gibi pazarlarda sıkıntılar yaşandığını anlatan Özinönü, şimdi de Rusya’da bazı limanlarda sorunlar yaşadıklarını ifade etti. 

İhracat sadece yüzde 2 arttı

Türk çimento, cam ve seramik sektörleri; bu yılın OcakHaziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre ihracatını yüzde 2 artırarak 1 milyar 609.6 milyon dolara yükseltti.
İhracatta karşılaşılan sorunlara daha fazla odaklanılması gerektiğini belirten ÇCSİB Başkanı Ali Özinönü, sektör ihracatı ve uluslararası pazarlarla ilgili bilgiler vererek, şöyle konuştu: “Gururla ifade etmek isterim ki, gerek çimento gerek cam gerekse de seramik; Türkiye’nin karşılaştırmalı üstünlüğe sahip, net döviz getirisi en yüksek, dış ticaret açığı vermeyen ender sektörleridir. Türk çimento sektörü; üretimde Avrupa birincisi, ihracatta da pazardan aldığımız yüzde 12.5 pay ile dünya birincisidir. Türk seramik sektörü; kalite ve verimlilik açısından İtalya ve İspanya ile birlikte ilk 3 içerisinde yer almaktadır. Ürünlerini 150 ülkeye ulaştıran cam sektörümüzün dünyadaki yeri de; farklı sıralama ölçütüne göre, üçüncülük ile yedincilik arasında değişmektedir. Bu anlamda bakıldığında çimento, cam ve seramik, ülkemiz ekonomisine katkısı en net ve en yüksek sektörlerdir. Bu sektörlerimiz, Türk ekonomisinin dünyanın en iyi 10 ekonomisi arasına girme hedefini çoktan tutturmuştur.”

Maliyetler en büyük sorun

Yaklaşık 100 ülkeye ihracat gerçekleştiren çimento, cam, seramik ve toprak ürünleri sektörlerinin Türkiye’nin toplam ihracatından yaklaşık yüzde 2.2 pay aldığına, bu üç sektörün ihracatında yüzde 29 pay ile en önemli pazarın Avrupa Birliği ülkeleri olduğunu anlatan Özinönü; çimento, cam ve seramik sektörlerinde yoğun enerji kullanımı olduğunu, yükte ağır ürünler üretildiğini belirtti. Özinönü, “Taşıma giderleri önemli bir unsurdur. Enerji fiyatlarının rekabet gücümüzü önemli ölçüde etkilediğini belirtmek isterim. Ulaşım maliyetlerinin rekabet gücümüzü olumsuz etkilememesinin en önemli noktası; demiryoludeniz yolu bağlantılarının sağlanmasıdır. Her biri büyük ölçekli olan çimento, cam ve seramik tesislerinin bulunduğu bölgelerden limanlara demir yolu bağlantısı şarttır” dedi.

3. köprü işe yarayacak

ÇCSİB Başkanı Ali Özinönü, planlanan 3. köprü ve yeni havalimanı gibi projelerin sektörün üretim ve iç pazar dengeleri adına önemli getirileri olacağını ifade ederek, “Üretimde dünya ölçeğinde güçlüyüz. Örneğin, üçüncü köprüde kullanılacak çimento, sektörümüzün kapasitesinin 60’da biri kadar” diye konuştu. Öte yandan, Özinönü’nün verdiği bilgiye göre, Türkiye Ocak ��" Haziran döneminde 436.7 milyon dolarlık çimento, 526.9 milyon dolarlık seramik ve 399.6 milyon dolarlık cam olmak üzere, diğer toprak ürünleriyle birlikte toplam 1 milyar 609.9 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2’lik artışı ifade ediyor. 

 

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100