25 Kasım 2013 Pazartesi 00:03
1161 Okunma
 İhracatçıların sorunları neler?

YENİ MESAJ / İSTANBUL

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından gerçekleştirilen İhracatçı Eğilim Araştırması’nın 2013 yılı 3. Çeyrek (Temmuz, Ağustos ve Eylül ayları) sonuçları ve ihracatçıların 4. Çeyrek beklentileri açıklandı. TİM Başkanı Büyükekşi tarafından açıklanan, ihracatçı eğilim anketinin çarpıcı sonuçları şöyle: 
* Yılın 3. çeyreğinde ihracatçı firmaların diğer çeyreklere kıyasla üzerinde durdukları en önemli gerçekleşme girdi maliyetlerindeki artış.
* Bu dönem içerisinde TL’nin döviz karşısındaki değer kaybından girdi maliyetlerinin artışı olarak etkilendiklerini belirten ihracatçıların oranı yüzde 61.3... 
* Benzer trend, hammadde girdi maliyetlerinde de görülüyor. İhracatçıların yüzde 41.1’i hammadde birim ithalat fiyatının geçen yılın aynı dönemine oranla yükseldiğini belirtiyor.
* İhracatçı firmaların yüzde 42.9’u üretimlerinin, yüzde 48.4’ü ise ihracatlarının geçen yılın aynı dönemine göre arttığını belirtti. Yılın 4. çeyreğinde de bu temponun korunması öngörülüyor.  

En önemli hedef pazar Rusya

Araştırmaya katılan firmaların yüzde 65.6’sı üretimlerinde kullandıkları hammaddelerin orijinlerinin yurtiçi olduğunu belirtiyor. Yurtiçi hammadde kullanımının, yılın önceki çeyreklerine göre artış göstermesi olumlu bir gelişme olarak dikkat çekti.  Yılın 3. çeyreğinde yeni pazarlara girebildiklerini belirten firmaların oranı yüzde 33.5... 
* Bu dönemde de Rusya en yüksek oranda hedef pazar olarak dikkat çekiyor. Hedeflenen pazarlarda ABD ikinci sıradaki yerini korurken, Çin ve Brezilya 3. ve 4. sırada bulunuyor. Bu çeyrekte 5. sıraya Irak pazarı yerine Afrika pazarının yerleşmesi bilhassa son dönemdeki jeopolitik gelişmeler sonrası ihracatçıların pazar çeşitlendirme gayretlerini destekliyor.
* Yılın 3. çeyreğinde mevcut pazarlarda yeni müşterilerden sipariş aldıklarını belirten ihracatçıların oranı yüzde 64.5...

Rekabetçi fiyat sunmada sıkıntı var

* Bu dönemde rekabetçi fiyat sunamama (yüzde 56.9) ve hedef ülkelerdeki ekonomik sıkıntılar (yüzde 48) en sık karşılaşılan pazarlama sorunları olarak göze çarpıyor.
* Temmuz-Eylül döneminde dış finansman talebinde bulunan firmaların oranı yüzde 41.8 olarak gerçekleşti. 
* İhracatçı firmaların yüzde 43.3’ü döviz risklerinden korunmak için herhangi bir araç kullanmıyor. Bu oran, ikinci 500 ihracatçı nezdinde yüzde 46.3’e, diğer firmalar arasında ise yüzde 48.9’a yükseliyor. 
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100