İkinci el araç alırken dikkat!
Uzun bayram tatili, ikinci el araç piyasasını hareketlendirdi. İlgililer, araç almak isteyenleri "Motor şase numarasını kontrol edin, aracı yerinde görün, kaputu mutlaka açın, deneme sürüşü yapın, çıkan seslere kulak verin, ekspertiz raporu isteyin" sözleriyle uyarıyor.
22.06.2016 00:00:00
Bayram ve yaz tatili nedeniyle ikinci el araç piyasası canlandı ancak ilgililer alım işlemlerinde yapılacak en küçük hatanın telafisi olmayan büyük zararlara neden olabileceği konusunda vatandaşları uyardı. Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan İPOP Pazarlama ve Satış Direktörü Cevat Kabataş, piyasada en büyük sorunlardan birisinin 'çalıntı araç' olduğunu aktardı.
Ekspertiz raporunu görün
"Vatandaşlarımız aracı olur olmaz, bilmedikleri yerlerden satın almamalı" diyen Kabataş, alınacak aracın akredite kurumlardan ekspertiz raporunun olup olmadığına bakılması gerektiğini ifade ederek, aracın ekspertizi yoksa ve aracın çalıntı olup olmadığı konusunda fikir sahibi olunmak isteniyorsa ruhsattaki motor ve şase numaralarının araçtaki ile aynı olup olmadığına bakılması gerektiğini bildirdi. Kötü niyetli kişilerin bu konuda da sahtekarlık yapabildiğini, bu yüzden ekspertiz raporlu araçların tercih edilmesi gerektiğini anlatan Kabataş, otomobilin çalıntı olması halinde, paranın geri alınamadığını ve başlayan hukuki sürecin yorucu olduğunu söyledi.
Dış görünüşe dikkat!
Kabataş, vatandaşın alacağı aracı mutlaka yerinde görmesi gerektiğini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:
"İkinci el araç denilip geçilmemeli. Sonuçta hem paranızı hem de keyfinizi kaçırabilirsiniz. Aracı yerinde görün, ona dokunun, binin, mutlaka test sürüşü yapın. Araba alma işini dar zamanlara sıkıştırmayın, asla aceleye getirmeyin. Mümkünse aracı birlikte kullanacağınız yakınlarınızı da beraberinizde getirin. Aracın dış görüntüsü önemli ipuçları verir. Bu nedenle iyi incelenmeli. Çürük, çizik veya pas var mı iyice kontrol edilmeli. Otomobilin iki tarafındaki hatlarına bakılmalı. Çünkü onarım görmüş bir otomobilin hatları her ne kadar iyi işçilik görse de düzgün değildir. Kilitleri, camları, kapı kollarını kontrol edin. Aracı dört köşesinden de sallayın. Eğer aracın süspansiyonu sağlamsa, araç birkaç kere sallanıp duracaktır. Otomobile uzaktan baktığınızda bir yamukluk varsa, yine otomobilin süspansiyon sisteminde sıkıntı var demektir. Lastikleri kontrol edin. Aynı akstaki lastikler, aynı marka olmalıdır." Kabataş, alıcının araca binerek direksiyonu çevirdiğinde tekerleklerin hareket edip etmediğine bakmasını isteyerek, "Direksiyon çevrildiğinde tekerlekler hemen değil de 3-4 saniye sonra hareket ediyorsa aracın direksiyon sisteminde büyük bir problem vardır. Pedalların aşınma oranlarına bakın. Gaz pedalı aşınmışsa uzun yolculuk, fren pedalı aşınmışsa şehir içi yolculuk daha fazla yapılmış demektir." AA
Ekspertiz raporunu görün
"Vatandaşlarımız aracı olur olmaz, bilmedikleri yerlerden satın almamalı" diyen Kabataş, alınacak aracın akredite kurumlardan ekspertiz raporunun olup olmadığına bakılması gerektiğini ifade ederek, aracın ekspertizi yoksa ve aracın çalıntı olup olmadığı konusunda fikir sahibi olunmak isteniyorsa ruhsattaki motor ve şase numaralarının araçtaki ile aynı olup olmadığına bakılması gerektiğini bildirdi. Kötü niyetli kişilerin bu konuda da sahtekarlık yapabildiğini, bu yüzden ekspertiz raporlu araçların tercih edilmesi gerektiğini anlatan Kabataş, otomobilin çalıntı olması halinde, paranın geri alınamadığını ve başlayan hukuki sürecin yorucu olduğunu söyledi.
Dış görünüşe dikkat!
Kabataş, vatandaşın alacağı aracı mutlaka yerinde görmesi gerektiğini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:
"İkinci el araç denilip geçilmemeli. Sonuçta hem paranızı hem de keyfinizi kaçırabilirsiniz. Aracı yerinde görün, ona dokunun, binin, mutlaka test sürüşü yapın. Araba alma işini dar zamanlara sıkıştırmayın, asla aceleye getirmeyin. Mümkünse aracı birlikte kullanacağınız yakınlarınızı da beraberinizde getirin. Aracın dış görüntüsü önemli ipuçları verir. Bu nedenle iyi incelenmeli. Çürük, çizik veya pas var mı iyice kontrol edilmeli. Otomobilin iki tarafındaki hatlarına bakılmalı. Çünkü onarım görmüş bir otomobilin hatları her ne kadar iyi işçilik görse de düzgün değildir. Kilitleri, camları, kapı kollarını kontrol edin. Aracı dört köşesinden de sallayın. Eğer aracın süspansiyonu sağlamsa, araç birkaç kere sallanıp duracaktır. Otomobile uzaktan baktığınızda bir yamukluk varsa, yine otomobilin süspansiyon sisteminde sıkıntı var demektir. Lastikleri kontrol edin. Aynı akstaki lastikler, aynı marka olmalıdır." Kabataş, alıcının araca binerek direksiyonu çevirdiğinde tekerleklerin hareket edip etmediğine bakmasını isteyerek, "Direksiyon çevrildiğinde tekerlekler hemen değil de 3-4 saniye sonra hareket ediyorsa aracın direksiyon sisteminde büyük bir problem vardır. Pedalların aşınma oranlarına bakın. Gaz pedalı aşınmışsa uzun yolculuk, fren pedalı aşınmışsa şehir içi yolculuk daha fazla yapılmış demektir." AA