24 Aralık 2006 Pazar 00:00
103 Okunma
İndirim günlerine kanmayın!
İndirim kampanyalarında ölçünün kaçtığını ve tüketicinin "indirim" adı altında kandırıldığını belirten uzmanlar, "İndirim günleri sindirim günlerine döndü. Maalesef bazı mağazalar indirim değil bindirim yapıyorlar" görüşünde. ~|~


Avrupa Birliği ülkelerinde ortalama 6 hafta süren indirim dönemlerinin Türkiye'de bütün yıla yayıldığını belirten ATO, "İndirim günleri bizde indirim yıllarına dönüştü. 365 gün indirim yapıldığı nerede görülmüş? Hiçbir firma 365 gün indirim yapamaz. 'Ben yaparım' diyen tüketiciyi alenen aldatıyor demektir" diye konuştu.
Bazı mağazaların vitrinlerine 'yüzde 70 indirim' yazdıklarını hatırlatan ATO başkanı Sinan Aygün, şunları kaydetti:

"Yapılan indirimlerin gerçeği ne kadar yansıttığı tartışmalı. İndirimden önce 100 YTL'ye sattığı ceketi indirimde 30 YTL'ye satan mağazalar var. Mağaza, 30 YTL'ye satınca da kar ettiğine göre, müşterinin aklına haklı olarak sezon fiyatının neden bu kadar pahalı olduğu sorusu geliyor. (Demek ki, mağaza bu ceketi 100 YTL'ye sattığında yüzde 300 kar ediyordu) diyor. Giyim eşyası satan mağazaların fahiş karlar elde ettiğini gören tüketici, ayakkabı, mobilya gibi diğer sektörlerde de aynı durumun söz konusu olduğunu düşünüyor. Maalesef bazı mağazalar da müşteri çekmek için vitrinine yüzde 70 indirim yazıyor ama gerçekte yüzde 20 indirim yapıyor"
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100