26 Mart 2012 Pazartesi 11:06
2497 Okunma
İndirim marketleri hızlı büyüyor
Avrupa'da olduğu gibi Türkiye'de de indirim marketleri en hızlı büyüyen perakende kanalı oldu. Avrupa'da indirim marketlerinin ciroları 2002 - 2010 yılları arasında yüzde 70 oranında artış gösterdi. Avrupa'da 1991 yılında 44 milyar Euro ciro elde eden indirim marketleri, bunu 2010 yılında 152 milyar Euro'ya taşıdı.
Türkiye'de ise indirim marketlerinin pazar payı Mayıs 2010'da yüzde 11.5 iken bu oran Mayıs 2011'de yüzde 12.6'ya çıktı. Aynı dönemde süpermarketlerin pazar payı yüzde 51.5'ten 50.6'ya geriledi. Geleneksel kanal olarak bilinen bakkalların payı ise yüzde 27.3'ten yüzde 27'ye indi. Süreci değerlendiren Şok Genel Müdürü Mustafa Altındağ, 1990'lı yılların başında yaşanan hipermarket çılgınlığının artık sona erdiğini, tüketicinin en taze, en hesaplı ve markalı ürünü en yakın noktadan almak istediğini belirtti. Mustafa Altındağ, Şok'un da bu yeni ihtiyaca cevap verecek şekilde market lokasyonlarını yeniden gözden geçirdiğini ifade etti. Altındağ şunları söyledi: “Avrupa perakende pazarına baktığımızda indirim marketlerinin son 10 yılda ciro bazında yüzde 70'ler civarında büyüdüğünü ve pazar paylarını yüzde 20'lere ulaştırdığını görüyoruz. Türkiye'deki trend de benzer yönde ilerliyor. Geçtiğimiz yıl Şok'un satın alımından önce KMG Ipsos şirketine yaptırılan araştırmada, her 100 kişiden 88'inin indirim marketlerine en az bir kez uğradığı tespit edildi. İndirim marketleri pazarı 2009 - 2010 Mayıs döneminde yüzde 9.5 büyüyerek perakende pazarındaki payını yüzde 12.6'ya ulaştırdı. Yine aynı dönemde indirim marketlerinde bir yılda harcanan tutar yüzde 15'e yakın artarak 334 liradan 384 liraya ulaştı. Bu trendin hızlanarak devam edeceğini öngörüyoruz.”
Şok'un 17 yıllık geçmişi olan ve çok iyi bilinen bir marka olduğunu ifade eden Altındağ, yeni Şok'un diğer indirim marketlerinden en önemli farkının markalı ürün konsepti olacağını belirterek, “Mağazalarda satışa sunulan 1200 ürünün tamamı markalı olacak. 2011 yılı ciromuz 1.1 milyar lira olarak gerçekleşti. 2012 yılında 250 yeni mağaza açacağız, bazı verimsiz mağazaları ise kapatacağız. Yılsonunda mağaza sayımızı 1400'e çıkarmayı, müşteri sayımızı da 11 milyondan 15 milyona ulaştırmayı hedefliyoruz. Bütün bunları yapabilmek için aramıza 1800 yeni arkadaşımız katılacak. Buna paralel olarak ciromuzu da 1.5 milyar liraya çıkarmayı öngörüyoruz” dedi. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100