10 Aralık 2001 Pazartesi 00:00
164 Okunma
İndirimde
Birçok ilde uygulanan indirim günlerive bayram alışverişinin yoğunlaşması ile başlayan indirim kampanyalarında, "bir noktalı" gösterilen indirim rakamları, yüzdeliindirimlerle karıştırıldığı için tüketiciyi yanıltıyor. Bazı mağazalar indirim oranlarını yüzdeli rakamlar yerine, mağaza vitrinlerine yazdıkları 1.25, 1.50 gibi rakamlarla müşterilerine duyuruyor. Bir noktalı indirimi ilk etapta yüzde olarak algılayan tüketici, birçok durumda ürünün satış fiyatı ile yapılan indirimi tam olarak hesaplayamadığı için yanılgıya düşüyor. Örneğin 170 milyon liralık bir ürünü alan kişi, mağazanın ilan ettiği 1.30 indirim rakamını yüzde 30 olarak algılayarak 51 milyon lira indirim beklerken, mağaza sahibi 170 milyon lirayı 1.30'a bölüyor, ardından çıkan rakamı etiket fiyatından çıkararak indirimi 40milyon lira olarak uyguluyor. Özellikle küsürlü rakamlarda yüzde indirimi kolay yapılamadığı için tüketici mağaza sahibinin belirttiği indirimi yüzdeli indirim sanıyor. ~|~
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100