İnternet kullanım oranında Avrupa'nın gerisindeyiz
Türkiye’de yüzde 47 olan internet kullanım oranı Avrupa Birliği’ndeki yüzde 71’lik oranın altında seyrediyor
13.03.2013 00:00:00
The Boston Consulting Group tarafından yapılan bir çalışmaya göre, kullanıcılar ve işletmeler, internetin yararlarını ve sunduğu fırsatları gün geçtikçe daha çok benimsiyor ve bunlardan faydalanmaya çalışıyor. Ancak, Türkiye’de yüzde 47 olan internet
kullanım oranı Avrupa Birliği’ndeki (AB27) yüzde 71’lik oranın halen altında seyrediyor.
Türkiye İstatistik Kurumu’na (TÜİK) göre, yine 2007 ile 2012 arasında kullanıcı sayısı 21 milyondan 36
milyona çıktı. Avrupa’da sadece İngiltere, Fransa, Almanya ve Rusya’da Türkiye’den daha fazla kullanıcı olduğu gözlemleniyor. Türkiye'nin yaş ortalaması 29.7 olan 75 milyon nüfuslu bir ülke olması sebebiyle bu hızlı büyümenin devam etmesi
bekleniyor. İnternet’e evlerinden erişemeyen nüfus ise başka noktalardan internete erişebiliyor. Tüm internet
kullanıcılarının üçte biri iş yerinden, yüzde 16’sı ise internet kafelerden erişim sağlıyor. Öte yandan, 2007 ile ?2012 arasında Türkiye'de internete erişimi olan hanelerin oranı iki kattan daha fazla artarak yüzde 19.7’den yüzde 47.2’ye ulaştı. 2011’de İnternetin Türkiye ekonomisine katkısının 22 milyar TL olduğu tahmin edilmekte ve bu rakam Türkiye GSYİH’sinin yüzde 1.7’sine karşılık gelmekte.
Türkiye’nin internet ekonomisinin 2011 ve 2017
yılları arasında yıllık yüzde 19 büyüyerek 2017 yılına kadar GSYİH’nin yüzde 2.6’sına ulaşacağı tahmin edilmekte.
Rapora göre, Türk tüketiciler 2011 yılında internete erişim cihazları ve ücretleri için
yaklaşık 8.8 milyar TL harcadı.
İnternetten alışverişe ilgi az
ComScore’a göre, Türk internet kullanıcıları, haftada ortalama 38 saat online olmakta. Bu rakam BRICI ülkeleri (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin ve Endonezya) gibi gelişmekte olan diğer ülkelerle aşağı yukarı aynı, ancak Birleşik Krallık (26 saat), Fransa (24 saat) ve Almanya (20 saat) gibi gelişmiş ekonomilerdeki ortalamalardan çok daha fazla. Türk internet kullanıcılarının yarısından fazlası e-posta kullanmakta (yüzde 67), online haber ve dergi okumakta (yüzde 73), ve ürün ve hizmetlerle ilgili olarak internette bilgi aramakta (yüzde 61). Neticede Türkiye nüfusunun yüzde 47'sinin internet kullanmasına rağmen perakende satışların yüzde 1’inden azı internet üzerinden gerçekleşiyor. EKONOMİ SERVİSİ
kullanım oranı Avrupa Birliği’ndeki (AB27) yüzde 71’lik oranın halen altında seyrediyor.
Türkiye İstatistik Kurumu’na (TÜİK) göre, yine 2007 ile 2012 arasında kullanıcı sayısı 21 milyondan 36
milyona çıktı. Avrupa’da sadece İngiltere, Fransa, Almanya ve Rusya’da Türkiye’den daha fazla kullanıcı olduğu gözlemleniyor. Türkiye'nin yaş ortalaması 29.7 olan 75 milyon nüfuslu bir ülke olması sebebiyle bu hızlı büyümenin devam etmesi
bekleniyor. İnternet’e evlerinden erişemeyen nüfus ise başka noktalardan internete erişebiliyor. Tüm internet
kullanıcılarının üçte biri iş yerinden, yüzde 16’sı ise internet kafelerden erişim sağlıyor. Öte yandan, 2007 ile ?2012 arasında Türkiye'de internete erişimi olan hanelerin oranı iki kattan daha fazla artarak yüzde 19.7’den yüzde 47.2’ye ulaştı. 2011’de İnternetin Türkiye ekonomisine katkısının 22 milyar TL olduğu tahmin edilmekte ve bu rakam Türkiye GSYİH’sinin yüzde 1.7’sine karşılık gelmekte.
Türkiye’nin internet ekonomisinin 2011 ve 2017
yılları arasında yıllık yüzde 19 büyüyerek 2017 yılına kadar GSYİH’nin yüzde 2.6’sına ulaşacağı tahmin edilmekte.
Rapora göre, Türk tüketiciler 2011 yılında internete erişim cihazları ve ücretleri için
yaklaşık 8.8 milyar TL harcadı.
İnternetten alışverişe ilgi az
ComScore’a göre, Türk internet kullanıcıları, haftada ortalama 38 saat online olmakta. Bu rakam BRICI ülkeleri (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin ve Endonezya) gibi gelişmekte olan diğer ülkelerle aşağı yukarı aynı, ancak Birleşik Krallık (26 saat), Fransa (24 saat) ve Almanya (20 saat) gibi gelişmiş ekonomilerdeki ortalamalardan çok daha fazla. Türk internet kullanıcılarının yarısından fazlası e-posta kullanmakta (yüzde 67), online haber ve dergi okumakta (yüzde 73), ve ürün ve hizmetlerle ilgili olarak internette bilgi aramakta (yüzde 61). Neticede Türkiye nüfusunun yüzde 47'sinin internet kullanmasına rağmen perakende satışların yüzde 1’inden azı internet üzerinden gerçekleşiyor. EKONOMİ SERVİSİ