Bu haber kez okundu.

İşler kesat !..

Yurttaşların tüketim harcamalarında geçen yılın ikinci yarısına damgasını vuran yavaşlama, bu yılın ilk yarısında küçülmeye dönüştü. Dayanıklı ve yarı dayanıklı tüketim malı harcamalarındaki düşüşler ekonomide durgunluk riskini gündeme getiriyor ~|~








Yaprak kımıldamıyor
Türkiye, kesintisiz büyüme sürecinde rekoru 22 çeyreğe çıkarırken, yurttaşların tüketim harcamalarında geçen yıl ikinci yarıda başlayan, bu yıl ise iyice belirginleşen frene basma eğilimi, ekonomide durgunluk ve "daralma" riskini gündeme getirdi. Özel sektör yatırımlarındaki durgun seyir de resesyon riskine işaret etti. Geçen yıl ikinci yarıda hız kesen söz konusu yatırımlar eski artış hızına ulaşamadı.

Beyaz eşya etkileniyor
Tüketimi kısma eğiliminin, bu yıl da artarak sürdüğü gözlendi. 2007'nin ilk yarısında iç talep daralması, özellikle buzdolabı, TV, çamaşır makinesi gibi dayanıklı ve giysi, ayakkabı, mutfak eşyası gibi yarı dayanıklı tüketim malı harcamalarında kendini gösterdi. İç talep daralmasına işaret eden söz konusu düşüşler, bu yıl ikinci çeyrekte milli gelir büyüme oranının yüzde 3.9'la son 16 çeyreğin en düşük düzeyinde gerçekleşmesinde etkili oldu.

Vatandaş boğazından da kesiyor
En temel gereksinim olan gıdada bile harcamaların kısıldığı gözlendi. Gıda ve içecek harcamalarında geçen yıl ilk çeyrekte yüzde 6.6, ikinci çeyrekte yüzde 5.5 çıkan artış, üçüncü çeyrekte yüzde 1.2, son çeyrekte yüzde 0.2'ye kadar indi. Söz konusu harcamalar bu yıl ilk çeyrekte yüzde 3.8, ikinci çeyrekte yüzde 3.9 olmak üzere, ilk altı ay itibariyle yüzde 3.9 arttı. Artış oranı geçen yılın ilk yarısına göre oldukça düşük kaldı. 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100