16 Temmuz 2013 Salı 00:02
1398 Okunma
İşler tersine döndü
YENİ MESAJ / İSTANBUL

Bağımsız denetim, vergi ve danışmanlık firması Grant Thornton tarafından her çeyrek sonunda tekrarlanan iş dünyasının işlerin genel gidişatına bakışını yansıtan ‘iyimserlik araştırması’nın 2013 ikinci çeyrek etabı (Nisan - Mayıs - Haziran) açıklandı. Grant Thornton’un 44 ülkede 3 bin 200 yönetici ile gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarına göre iyimserlik rüzgârları yön değiştirmiş durumda. Brezilya, Hindistan, Çin ve Türkiye’de iyimserlik oranları geçen yılın aynı dönemine göre düşerken, G7 (ABD, Kanada, Japonya, Almanya, Fransa, İngiltere ve İtalya) ve Amerika’nın iyimserlik oranlarında artış var. Brezilya, Hindistan, Çin; 2012’nin 2. çeyreğinde net 41 puanlık iyimserlik yüzdesine sahipken, 2013’ün 2. çeyreğinde bu oran 23 puana gerilemiş durumda. Türkiye’de de benzer şekilde geçen yıl ikinci çeyrekte 60 puan olan iyimserlik, bu yılın ikinci çeyreğinde 38 puana geriledi. 

Çin’de hava bulanık

BRIC ülkeleri arasında en dikkat çekici düşüş Çin’de gözlemlendi. Geçen senenin aynı döneminde Çin’deki iyimserlik puanı 33 iken, bu senenin aynı döneminde sadece 4. Çin’de beklentiler dibe vurmuş görünüyor. Çin kadar büyük bir düşüş yaşamasa da, Brezilya’da da iyimserlik 61’den 43’e gerilemiş durumda. Diğer taraftan, şaşırtıcı şekilde, uzun zamandır sabit kalan veya gerileyen, çoktandır da ekonomik buhran içinde bulunan G7 ülkeleri iyimserlik seviyesi ise geçen yılın ikinci çeyreğinde 21 puan iken bu yılın ikinci çeyreğinde 32 puana ulaşarak önemli bir sıçrama yaşadı. 2012’nin ikinci çeyreğinden bu yana, Amerikalı katılımcılarda her yeni çeyrekte biraz daha düşen iyimserlik seviyesi, bu çeyrekte 55 puana ulaşarak büyük bir artış kaydetti.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100