09 Ekim 2016 Pazar 16:03
205 Okunma
İstanbul’da turizm yıl sonuna doğru canlanacak
RECEP BAHAR/İSTANBUL
İstanbul turizmde tarihinin en kötü yılını yaşıyor. Kente gelen turist sayısı 2016 yılının ilk 8 ayında 2015'e göre yüzde 30 civarında düştü. Özellikle Çin, Güney Kore ve Japonya'dan gelen turist sayısında büyük düşüşler yaşanıyor. Almanlar, Sultanahmet Meydanı'nda 12 Ocak'taki canlı bombanın hedefi olmalarına rağmen İstanbul'a gelmeye devam ediyor ve ilk sırada yer alıyorlar. Bu süreçte çok sayıda büyük kongre ve benzeri etkinlik iptal edildi. Turistlerin öncelikli uğrak mekânlarından biri olan Kapalı Çarşı'da dükkânlar peşi sıra kapanıyor. Kentteki oteller ve turistlere hizmet veren yeme-içme mekânları ciddi sıkıntı yaşıyor. Aralarında çok sayıda 5 yıldızlı otelin bulunduğu konaklama tesisleri ise eleman çıkartarak küçülmeye gitti. Biz de 'İstanbul turizmi'nin yaşadığı sıkıntıyı bir de yabancı bir üst düzey yöneticiden dinlemek istedik. 

‘Tur grupları çok az’

İstanbul'un öne çıkan ilk 5 otelinden biri olan Shangri-La İstanbul'un Mayıs ayında göreve başlayan Genel Müdürü Philippe Kronberg, taleplerin genelde son dakika geldiğine işaret ederek, "Grup talepleri ise hala çok az. Ekim ayı geçen sene ile karşılaştırdığımızda doluluk anlamında daha düşük geçecek. Şehirdeki kongreler, örneğin Dünya Enerji Kongresi sektörü biraz canlandırıyor. Kasım ve Aralık ayları münferit ve grup talepleri anlamında daha yoğun geçecek gibi gözüküyor. Yılın sonuna doğru turizmin canlanmasını bekliyoruz" şeklinde konuştu. 

Yeni hedef Arap dünyası

Turizm sektörünün geçen seneyle kıyaslandığında olumsuz bir şekilde etkilendiğine işaret eden Kronberg, şunları söyledi: "Şehre gelen uluslararası grup konaklama ve toplantıları iptal oldu. Cruise (dev yolcu) gemileri rotalarını değiştirdi. Bütün bu iptaller bizi negatif etkiledi. Bu tabloda işlerimizi en yüksek seviyede tutabilmek için gerekli tüm önlemleri aldık. Talebin yüksek olduğu pazarlara odaklandık. Özellikle Ortadoğu pazarı, Abu Dabi, Dubai, Katar ve Suudi Arabistan bunların başında geliyor. Yalnızca konaklama değil, diğer segmentler de çok önemli. Yiyecek ve içecek hizmetlerimiz, özel davet ve organizasyonlar ve restoranlarımız konusunda İstanbul’da yaşayan ve lüks hizmet almak isteyen profili hedefliyoruz." 

İstanbul sıcakkanlı bir şehir

Fransız vatandaşı olan Kronberg, bugüne kadar 8 ülkedeki otellerde görev yaptı. İstanbul'a da turizm ve iş dünyası dinamik olan Çin'den geldi. Kronberg, İstanbul'daki duruma adapte olup olamadığını sorduğumuzda şunları söyledi: "Benim için İstanbul’a adapte olmak zor olmadı. Daha önce 8 farklı ülkede ve pek çok farkı şehirde yaşadım. İşim gereği Uzakdoğu’nun farklı şehirlerinde ve Avrupa’nın pek çok büyük şehrinde yaşadıktan sonra, yine bir Avrupa şehri olan İstanbul gibi kozmopolit bir şehre adapte olmak oldukça kolay oldu. 
İstanbul çok sıcakkanlı bir şehir, İstanbul’da yaşayan insanlar son derece misafirperverler. Buradaki görevime inanılmaz bir heyecanla başladım. Yeni başlangıçları her zaman severim. 
Benim için çok heyecanlı bir başlangıç oldu ve aynı duygularla İstanbul’daki yaşamıma ve Shangri-La'daki görevime devam ediyorum. Popüler turizm destinasyonlarından biri olan İstanbul, konaklama sektöründe oldukça gelişmiş olduğunu görüyorum. 
Şehirde pek çok uluslararası ve lokal otel zincirleri bulunuyor. Yeni açılacak olan zincirlerle otelcilik sektörü her geçen gün biraz daha gelişiyor. Özellikle de dünya lideri Shangri-La markasının 3 yıldan beri İstanbul’da konaklama sektörünün bir parçasını oluşturması çok önemli diye düşünüyorum."    

Çinliler geliyor mu?

Shangri-La, Hong Kong merkezli bir otel zinciri... Peki, İstanbul'a gelen Çinliler Shangri-La'da kalıyor mu? Genel Müdür Phlippe Kronberg, bu sorumuza "Çinliler çok fazla seyahat ediyor ve seyahat ettiklerinde bildikleri markalarda konaklamayı tercih ediyorlar. İstanbul’a gelen Çinli turistin de ilk tercihi Shangri-La oluyor. Çinli turistler, tabii ki bizim en önemli markalarımızdan biri olan Çin restoranımız Shang Palace’ı ziyaret etmeden ülkelerine dönmüyor" şeklinde cevap verdi. Bu arada Shangri-La İstanbul yemek festivalleriyle de öne çıkıyor. Gaziantep Yemek Festivali’ni gerçekleştiren otelde 15-30 Ekim arasında ise Hint Yemek Festivali düzenlenecek. Philippe Kronberg'e göre Shangri-La İstanbul, "Uzakdoğu restoranı Shang Palace ve spası CHI" ile rakiplerinden ayrılıyor. Öte yandan Kronberg, Shangri-La'nın global büyümeye hem Uzakdoğu’da, hem de Avrupa’da devam ettiğine işaret ederek, "Son 3 yılda Paris’te ve Londra’da da otellerimiz açıldı. Avrupa’daki bilinirliğimiz giderek artıyor. Ortadoğu bölgesinde de yeni yatırımlar yapılmaya devam ediliyor. Katar’ın başkenti Doha bu destinasyonlardan biri" dedi.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100