Bu haber kez okundu.

İtalya ve İspanya’da statlar dökülüyor
Ahmet Safa TERZİ / İSTANBUL
Danışmanlık şirketi KPMG'nin Football Benchmark (Futbol Kıyaslama) ekibi Türkiye ile Avrupa'daki Premier League, Bundesliga, La Liga, Seria A ve Ligue 1’deki stadyumları yaş, sahiplik durumu, isim hakları ve kapasite açısından kıyasladı. Hazırlanan raporda, kulüplerin elde ettiği gelirler içinde özel mülkiyetli stadyumların payının, kamuya ait altyapılardan çok daha büyük olduğu ve Avrupa kulüplerinin çoğunun kendilerine ait bir stadyuma sahip olma eğiliminde olduğu belirtildi. 

En yenileri Almanya’da

Avrupa genelinde yaş açısından değerlendirildiğinde, kamu mülkiyetli stadyumlar yaşlanma eğilimindeyken; özel mülkiyetli stadyumların çoğu son 20 yıllık dönemde konukseverlik ve hizmetlere büyük önem verilerek inşa edildi. 18 stadyumun 11’i 2000 yılından sonra ve çoğunlukla 2006 Dünya Kupası’ndan önce inşa edildiği için Almanya en yeni spor tesislerine sahip ülke konumunda. İngiltere’de 7 Premier League stadyumu aynı dönemde açıldı. 
KPMG analizinde İtalya ligi Serie A’nın diğer liglere göre daha sönük kaldığı belirtildi. Demode, kamuya ait, gereğinden fazla büyük ve nadiren dolan stadyumlar, Serie A’nın zorlu koşullarını yansıtan gerçekler. Analize göre İspanya’daki statlar da miadını doldurdu. Ülkede Barselona ve Atletico Madrid statlarını yenileyecek. Türkiye’de de son dönemde stadyumlar yenileniyor. 
Bu bağlamda Başakşehir Fatih Terim Stadyumu ve Konya Büyükşehir Stadyumu 2014’te, Bursaspor’un ev sahipliğini yaptığı Timsah Arena ile Antalya Arena 2015 yılında, Vodafone Arena ise 2016 yılının Nisan ayında hizmete girdi. 
Trabzon'da Akyazı Stadyumu, Gaziantep'te Gaziantep Arena, Manisa'da Manisa Akhisar Stadyumu yakın dönemde hizmete girecek. Analiz, Türkiye'de kulüplerin sponsor bulmakta zorlandığına vurgu yaptı. 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.