Bu haber kez okundu.

İtalyanlar da yollara düştü
YENİ MESAJ - İSTANBUL
İtalyan ticaret ve turizm heyetleri; Türkiye, Rusya, Brezilya ve Çin gibi gelişmekte olan ülkelerde turistik şehirlerini, fuarlarını ve ürünlerini tanıtmak için yollara döküldü. Türkiye'nin ikinci ticaret ortağı ve en büyük beşinci yatırımcısı konumunda olan İtalya, iki ülke arasındaki ticaretin artırılması amacıyla dört kişilik bir heyetle 19 - 21 Eylül tarihleri arasında Türkiye'ye bir ziyaret gerçekleştirdi. Lombardia Bölgesi Ticaret, Turizm ve Hizmetler Bakanı Margherita Peroni'nin liderliğindeki heyet Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Turizm ve Kültür Bakanlığı, İstanbul Ticaret Odası, TÜSİAD ve TÜRSAB gibi kurumlarla temaslarda bulundu.
Lombardia Bölgesi'nin tanıtımı amacıyla İstanbul'da düzenlenen toplantıda konuşan Peroni, ekonomik krizin ülkelerini nasıl etkilediği konusunda Yeni Mesaj'a şunları söyledi: “Kriz, Türkiye gibi ülkelere ilgiyi hızlandırıyor. Şirketler harekete geçtiği gibi kurumlar da sorumluluk üstleniyor. Bu kriz bizim daha uzaklara bakmamızı beraberinde getirdi. Yeni pazarlara, özellikle de gelişmekte olan ülkelere yönelmemize yol açtı. Mesela 2 ay sonra Brezilya'ya gideceğim. Onlar da büyük pazar. Türkiye; Asya, Avrupa ve Afrika arasında bir köprü. Dahası eskiden turizm tanıtma faaliyetlerinde bulunmuyorduk, ama artık yapıyoruz.”
Lombardia Bölgesi'nin 10 milyon nüfuslu bir bölge olduğunu ifade ederek, bölgenin, İtalya'nın gayrisafi milli hâsılasının yüzde 20'sini temsil ettiğini söyledi. Lombardia'da 820 binin üzerinde faal firma bulunduğu bilgisini veren Peroni, bunların 18 bininin yabancı olduğunu dile getirdi. İtalya'da fuarcılık sektörünün çok önemli bir sektör olduğunu aktaran Peroni, ‘'13 fuarımız var. 8'i uluslararası, 5'i de ulusal fuar'' dedi.

Türkiye - İtalya ilişkileri
Türkiye ile İtalya arasında gerçekleşen ticaret rakamlarında son yıllarda önemli bir artış yaşandığına işaret eden Peroni, şunları söyledi: “2012 yılının ilk altı ayında İtalya'nın Türkiye'ye ihracatı, 2011 yılına nispetle yüzde 6.7 oranında bir artış kaydederek 5 milyar Euro'yu aştı. 896 İtalyan firması Türkiye'de yaklaşık 5 milyar dolar değerinde yatırım yaptı. İtalya'da ise yaklaşık olarak 50 Türk firması faaliyet gösteriyor. 2011 yılında 170 bin Türk İtalya'yı ziyaret ederken, 750 bin İtalyan da Türkiye'ye geldi.” Türk halkının vize almada ne kadar zorluk çektiklerini bildiklerini ifade eden Peroni, “Schengen ülkesi olduğumuz için her şeyi değiştirme imkânımız yok. Artık 3 senelik vize alan iş adamları var. Dahası 2-3 gün içinde vize alınabiliyor” dedi. Bu arada geçen hafta da İtalya'nın Torino kenti İstanbul'da tanıtım faaliyetinde bulunmuştu.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100