11 Eylül 2009 Cuma 00:00
183 Okunma
Kart borçluları yine perişan
Kredi kartı borçlarının yeniden yapılandırılmasına yönelik tüketici ilgisini değerlendiren Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, "Tüketici talepleri dikkate alınmadan hazırlanan yasa, tüketicinin ilgisizliği ile son bulmuştur" dedi. ~|~

 

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya tarafından yapılan açıklamada "Kredi kartı borçlarına yeniden yapılandırma imkanı sağlayan 5915 Sayılı kanunun iki aylık uygulama süreci sonunda, 3.1 Milyar TL olan toplam borcun sadece yüzde 25'lik kısmı yeniden yapılandırıldı. 875 bin borçludan 246 bin kişi yasadan yararlanmak için müracaat etti. Tüketiciler Birliği, Kasım 2008'den beri yürüttüğü mücadelede, kredi kartı borçlarını ödeyemeyen bütün tüketicilerin yapılandırma kapsamına alınması gerektiğini belirtmiş; ancak bankacılık kesiminin baskıları sonucu, sadece batık alacaklar kapsama alınmıştır. Kanundan yararlanmak için asgari ödemelerini kıt imkanları ile gerçekleştiren ve sayısı 9 milyonu bulan tüketici kesimi ise yasa kapsamının dışında bırakılarak yeni mağdurlar kitlesi oluşturulmuştur" denildi.

Bankalar yasanın yürürlüğe girdiği ilk haftalarda bankaların tüketiciyi oyaladığı, bilgi işlem sorunu gibi bahanelerle, avukata yönlendirmelerle yasal haklarını kullanmalarının engellendiğini ileri süren Kaya, birçok ürün ve hizmetleri için bütün duyuru kanallarını kullanan bankaların yapılandırmayı tüketiciden saklama gayretlerinin bu düzenlemenin başarısızlığına neden olduğunu, tüketici nezdinde de büyük güven kaybına yol açtığını vurguladı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100