Kıymetli kürk ihracatının önü açılmalı
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, Mücevher ve Deri Sektörü'nde uygulanan ÖTV ile ilgili bir açıklama yaptı
30.04.2012 00:00:00
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, Mücevher ve Deri Sektörü'nde uygulanan ÖTV ile ilgili bir açıklama yaptı. Türkiye'nin ihracatta büyük dönüşüm geçirdiğini ifade eden Büyükekşi, “Bu dönüşüm sürecinde Türkiye'nin ihraç ettiği malların niteliği de hızlı bir şekilde gelişiyor. Eskiden ağırlıklı olarak tarımsal ürünler, tekstil ve hazır giyim sektörlerinde mal satarken, şimdi sektör ve ürün segmentimizi genişlettik. Her sektörden her ürünü dünyanın dört bir yanına satıyoruz” dedi.
Türkiye'nin Avrupa ülkelerinin yanı sıra Orta Doğu, Rusya, Çin ve Japonya'dan gelen turistler için de önemli bir cazibe merkezi haline geldiğini hatırlatan TİM Başkanı, şunları söyledi: “Türkiye'nin yakaladığı bu dinamiği şimdi etkili bir güce dönüştürme ve markalaşma vaktidir. Türkiye'nin gerçekleştirdiği ve gerçekleştirmeye devam ettiği dönüşüm sürecinde kıymetli kürk ile değerli maden ve pırlanta sektörleri haksız ÖTV uygulamaları nedeniyle geri planda kalmaktadır. Küresel ölçekte lüks tüketim harcamaları ve buna bağlı olarak kıymetli kürk giyim harcamaları göreceli olarak hızlı büyümesini sürdürmektedir. Kıymetli kürkler yeniden moda haline gelmekte olup özellikle Rusya ve Çin gibi yeni orta ve zengin sınıfın genişlediği ülkelerde talep artmaktadır. 2011 yılında kıymetli kürk giyim eşyası harcamaları 15.2 milyar dolara ulaşmıştır. Türkiye'de kıymetli kürk sektörü ise önemli bir ihracat, üretim ve istihdam potansiyeline sahip bulunmaktadır. Türkiye bu potansiyelin değerlendirilmesine yönelik önemli fırsatlar ile karşı karşıyadır. Kıymetli kürk giyim eşyası üretimi kıymetli kürk hayvan yetiştiriciliği ve tabaklanma, işlenme süreçlerine bağlı olarak az sayıda ülkede yapılmakta ve çoğunlukla ihraç edilmektedir. Almanya, İtalya ve İspanya'daki üretim altyapısı hızla Çin'e ve Hong Kong'a kaymaktadır. Türkiye, Avrupa'dan ve Yunanistan'dan kayan kıymetli kürk üretiminin ve özellikle de Rus müşteriler için ihracatın merkezi olma fırsatı ile karşı karşıyadır. Türkiye kıymetli kürk sektörü bu potansiyeli değerlendirecek üretim altyapısına, bilgi birikimi ve tecrübeye, markalara ve perakende organizasyonlarına ve de ihracat gücüne sahiptir.
Türkiye'nin Avrupa ülkelerinin yanı sıra Orta Doğu, Rusya, Çin ve Japonya'dan gelen turistler için de önemli bir cazibe merkezi haline geldiğini hatırlatan TİM Başkanı, şunları söyledi: “Türkiye'nin yakaladığı bu dinamiği şimdi etkili bir güce dönüştürme ve markalaşma vaktidir. Türkiye'nin gerçekleştirdiği ve gerçekleştirmeye devam ettiği dönüşüm sürecinde kıymetli kürk ile değerli maden ve pırlanta sektörleri haksız ÖTV uygulamaları nedeniyle geri planda kalmaktadır. Küresel ölçekte lüks tüketim harcamaları ve buna bağlı olarak kıymetli kürk giyim harcamaları göreceli olarak hızlı büyümesini sürdürmektedir. Kıymetli kürkler yeniden moda haline gelmekte olup özellikle Rusya ve Çin gibi yeni orta ve zengin sınıfın genişlediği ülkelerde talep artmaktadır. 2011 yılında kıymetli kürk giyim eşyası harcamaları 15.2 milyar dolara ulaşmıştır. Türkiye'de kıymetli kürk sektörü ise önemli bir ihracat, üretim ve istihdam potansiyeline sahip bulunmaktadır. Türkiye bu potansiyelin değerlendirilmesine yönelik önemli fırsatlar ile karşı karşıyadır. Kıymetli kürk giyim eşyası üretimi kıymetli kürk hayvan yetiştiriciliği ve tabaklanma, işlenme süreçlerine bağlı olarak az sayıda ülkede yapılmakta ve çoğunlukla ihraç edilmektedir. Almanya, İtalya ve İspanya'daki üretim altyapısı hızla Çin'e ve Hong Kong'a kaymaktadır. Türkiye, Avrupa'dan ve Yunanistan'dan kayan kıymetli kürk üretiminin ve özellikle de Rus müşteriler için ihracatın merkezi olma fırsatı ile karşı karşıyadır. Türkiye kıymetli kürk sektörü bu potansiyeli değerlendirecek üretim altyapısına, bilgi birikimi ve tecrübeye, markalara ve perakende organizasyonlarına ve de ihracat gücüne sahiptir.