Bu haber kez okundu.

Komşu pazarlar elden gitti
YENİ MESAJ/İSTANBUL
İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Rıdvan Mertöz, sektör değerlendirmesi için basın mensuplarıyla İstanbul’da bir araya geldi. 2016 yılının ilk 5 ayında sektörün ihracat performansını değerlendiren Rıdvan Mertöz; hammadde fiyatlarındaki düşüşe rağmen hedeflerine ulaşmak için var güçleriyle çalıştıklarını belirtti. 2016 yılının ilk 5 ayında Demir ve Demir Dışı Metaller Sektörü ihracatının 2.5 milyar dolara ulaştığını ifade eden Mertöz, “Yıl sonu hedefimiz 7.1 milyar dolar. Global sıkıntılar var, çevresel faktörler ve hammadde fiyatlarındaki düşüşe rağmen tüm gayretimizle çalışıyoruz” dedi. İDDMİB çatısı altında birleşen sektörlerin ihracat birim fiyatlarının yüksek olduğunun altını çizen Mertöz, “Türkiye’nin ihracat birim fiyatı 1.5 dolar civarında. Birliğimize bağlı sektörlerde ise ortalama birim fiyatı 4 dolar. Hedefimiz bu rakamı 7 dolara çıkarmak. 2023 yılı hedeflerini yakalamak için yeni pazarlar keşfetmemiz, var olan pazarlarımızda ihracatımızı artırmamız gerek. Bu da katma değerli ve yenilikçi ürünler üretmekle olur. Bunun yolu ise AR-GE, inovasyon ve tasarımdan geçiyor” dedi.

İhraç ürünlerinin fiyatı ucuzladı 

Sektörün ilk 5 aydaki ihracat rakamlarını değerlendiren Rıdvan Mertöz, “Ocak- Mayıs 2016 döneminde 1.4 milyar dolar ile sektör ihracatımızın yüzde 55’ini gerçekleştirdiğimiz AB’ye olan ihracatımız geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre miktaren yüzde 15, değer olarak ise yüzde 5 arttı. Bunun dışında 112 ülkeye ihracatımız da artış gösterdi. Kongo, Beyaz Rusya, Polonya,Gana ve Etiyopya’ya gibi ülkelere ihracatımız ciddi oranda arttı. İhracatımızda ilk sırada yer alan  Almanya, Fransa ve İtalya’ya ihracatımız azda olsa artarak devam ediyor” diye konuştu.

Dışarıya mal satmak zorlaştı

İhracatta artık “Ne yapsam satarım” döneminin bittiğini vurgulayan Mertöz, şunları söyledi: “Irak, Suriye gibi kolay mal sattığımız pazarlar daraldı. Gerçek mücadele yeni başladı. Katma değerli ürünler üreterek yeni pazarlarda yer almalıyız. Heyecanımızı kaybetmeden yeni pazarlara gidiyoruz. Amerika kıtası önceliklerimizden biri. Gerçekleştirdiğimiz çalışmaların meyvesini toplamaya başladık. Önümüzdeki dönemde rekabet daha da artacak. Güney Kore, Gana,  Nijerya, Brezilya, Japonya ve Endonezya portföyümüze girdi. Bu sene 3 fuara milli katılım gerçekleştirdik. 2009 öncesi Avusturalya’da olmamızın bir anlamı yoktu. Çünkü yakın ülkelere ürün yetiştiremiyorduk. 2015 yılında kendimizi çok uzaklarda bulduk. İhracatçılar bu süreçte çok şey öğrendi. Devamlı uzaklarda da koşmayacağız. Çevre ülkelerde yaşanan sıkıntılar sona erdiğinde yerimizi rakip ülkelere kaptırmayacağız. Irak ve Suriye’deki müşterilerimiz çok zor günler geçirdi, işlerini kapattılar. Ancak birçok iş adamı vatanına dönecek ve işlerini yapmaya devam edecek. Biz de oradaki bağlantılarımızı sürdürmeye devam edeceğiz. Bu fırsatı değerlendireceğiz.”
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100