19 Kasım 2014 Çarşamba 00:04
1156 Okunma
Köprü ve otoyollar hızla satılacak
YENİ MESAJ/İSTANBUL
Köprü ve otoyolların özelleştirilmesi için gereken yasal düzenlemeyi tamamlayan hükümet, 2015’te satılmadık köprü ve otoyol bırakmayacak. Hükümetin hazırladığı plana göre Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) özelleştirmenin modeline karar verecek bir danışman seçecek. Danışmanın belirlenmesi müteakip özelleştirme süreci 2015 yılının ilk aylarında başlayacak. Köprü ve otoyolları satın alacak şirketler paraya para demeyecek. Türkiye’de 2013 yılında köprü ve otoyollardan 352 milyon 749 bin araç geçti, bu araçlardan toplam 724 milyon 913 bin 161 lira gelir elde edildi. Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinden 13 milyon 777 bin araç sayısı ile en çok araç Ağustos ayında geçerken, bu araçlardan 20 milyon 76 bin lira gelir elde edildi. Köprülerden en az geçiş ise 10 milyon 994 bin araç sayısı ile ekim ayında olurken, bu araçlar da 13 milyon 875 bin lira gelir bıraktı. Otoyollardan ise en çok araç, 22 milyon 423 bin araç sayısı ile ağustos ayında geçiş yaparken, bu araçlardan da 50 milyon 472 bin 608 lira gelir sağlandı. En az araç geçişi ise 15 milyon 711 bin araç sayısı ile şubat ayında olurken, bu araçlardan 39 milyon 860 bin lira gelir elde edildi. Böylece Türkiye genelinde köprü ve otoyollardan 352 milyon 749 bin araç geçiş yaptı ve bu araçlardan 724 milyon 913 bin lira gelir elde edildi. 

İhale iptal edilmişti

Özelleştirme Yüksek Kurulu (ÖYK), Koç Holding AŞ-UEM Group Berhad-Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı AŞ Ortak Girişim Grubu’nun 2013 yılında 5.7 milyar dolarla aldığı ihaleyi iptal etmişti. İhale, Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda olan, yapım, bakım, onarım ve işletimini üstlendiği, bağlantı yolları ile birlikte, Edirne-İstanbul-Ankara Otoyolu, Pozantı-Tarsus-Mersin Otoyolu, Tarsus-Adana-Gaziantep Otoyolu, Toprakkale-İskenderun Otoyolu, Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu, İzmir-Çeşme Otoyolu, İzmir-Aydın Otoyolu, İzmir ve Ankara Çevre Otoyolu, Boğaziçi Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Çevre Otoyolu, bunlar üzerindeki hizmet tesisleri, bakım ve işletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve diğer mal ve hizmet üretim birimleri ile varlıklarını kapsıyordu.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100