Özkaynak yetersizliği nedeniyle yapımı askıya alınan izmit körfez geçişi ile İstanbul 3. Boğaziçi ve Çanakkale boğaz köprü yapım projeleri için alternatif modeller aranıyor
Özkaynak yetersizliği nedeniyle bir süredir gerekli finansman bulanamadığı için yapımı askıya alınan üç önemli karayolu ulaşım projesi yeniden gündeme alınıyor. Karayolları Genel Müdürlüğü, ilk etapta İzmit körfez geçişi ile daha sonra İstanbul 3. Boğaziçi ve Çanakkale boğaz köprülerinin, bütçedışı kaynaklardan karşılanması için girişimlerini hızlandırdı. Yaklaşık 2.5 milyar doları bulan İzmit körfez geçişi projesi konusunda, öncelikli olarak "yap?işlet?devret" modeline göre yenidenihaleye çıkılması bekleniyor. Bu konuda daha önce açılan ve iptal edilen iki uluslararası ihalenin ardından, bölgede yaşanan deprem sonrasında izmit Körfez geçişi projesinin yeniden etüd edilmesi bekleniyor. İstanbul?Bursa?Balıkesir?İzmir otoyolunun başlangıcı olan İzmit körfez geçişi bölümü, İstanbul?Ankara otoyolunun İzmit Dilo~|~vası kesiminde yapılacak bir kavşaktan başlayacak. İzmit Körfezi`ni Karaburun?Dilburnu arasında 3 km uzunluğunda sabit bir yapı ile geçerek Orhangaziye ulaşacak. Toplam 44 km uzunluğunda olacak otoyolunkörfez geçişinde 2x3 olmak üzere 6 şeritli otoyol inşa edilecek.
Özkaynak yetersizliği nedeniyle bir süredir gerekli finansman bulanamadığı için yapımı askıya alınan üç önemli karayolu ulaşım projesi yeniden gündeme alınıyor. Karayolları Genel Müdürlüğü, ilk etapta İzmit körfez geçişi ile daha sonra İstanbul 3. Boğaziçi ve Çanakkale boğaz köprülerinin, bütçedışı kaynaklardan karşılanması için girişimlerini hızlandırdı. Yaklaşık 2.5 milyar doları bulan İzmit körfez geçişi projesi konusunda, öncelikli olarak "yap?işlet?devret" modeline göre yenidenihaleye çıkılması bekleniyor. Bu konuda daha önce açılan ve iptal edilen iki uluslararası ihalenin ardından, bölgede yaşanan deprem sonrasında izmit Körfez geçişi projesinin yeniden etüd edilmesi bekleniyor. İstanbul?Bursa?Balıkesir?İzmir otoyolunun başlangıcı olan İzmit körfez geçişi bölümü, İstanbul?Ankara otoyolunun İzmit Dilo~|~vası kesiminde yapılacak bir kavşaktan başlayacak. İzmit Körfezi`ni Karaburun?Dilburnu arasında 3 km uzunluğunda sabit bir yapı ile geçerek Orhangaziye ulaşacak. Toplam 44 km uzunluğunda olacak otoyolunkörfez geçişinde 2x3 olmak üzere 6 şeritli otoyol inşa edilecek.