04 Mayıs 2006 Perşembe 00:00
143 Okunma
Kredi kartı krizi bitmedi aynen devam ediyor!
Kredi kartı sorununa ilişkin uyarıda bulunan TÜKODER, 5464 sayılı yasanın geçici maddesinden yararlanan kişilerin kredi kartı borçlarının taksitlendirilmesi için başvuruda bulunduğunu, ancak çok sayıda kişinin yasadan yararlanamadığını ve bu nedenle 'krizin süreceğini açıkladı ~|~ Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) İzmir Şube Başkanı Gülçin Tonguç, 5464 sayılı yasanın geçici maddesinden yararlanan kişilerin kredi kartı borçlarının taksitlendirilmesi için başvuruda bulunduğunu, çok daha fazla sayıda kişinin ise yasadan yararlanamadığını belirterek, ''krizin geçmediğini, artarak devam edeceğini'' söyledi.

Tonguç, dernek olarak yaklaşık iki bin kişinin bankalara başvuru yapmasına aracılık ettiklerini belirterek, yasa uyarınca yalnızca temerrüde düşmüş olanların taksitlendirmeden faydalanabildiklerini kaydetti. Tonguç, temerrüde düşmediği halde yasadan yararlanması gereken çok fazla mağdur olduğuna dikkati çekerek, ''Bu düzenleme ile kredi kartları krizinin sona ermesi mümkün değil, kriz geçmiş değil, artarak devam edecek'' dedi.     

Bankaların keyfi   davrandığı iddiası

Tonguç, bankaların yasanın çıkacağını bildikleri için keyfi davranarak kart borçlarının asgarisini ödemeyen çok sayıda kişiyi temerrüde düşürmediklerini ve bu nedenle mağdurların büyük bölümünün yasanın kapsamı dışında kaldıklarını kaydetti.
Normal uygulama uyarınca, iki ay üst üste kartın asgari ödemesini yapmayan kart sahibinin önce yazılı ya da sözlü uyarıldığını, ardından da banka tarafından temerrüde düşürüldüğünü anlatan Tonguç, yasanın çıkmasını bekleyen bankaların asgari ödeme yapılmadığı halde birçok kart kullanıcısını temerrüde düşürmediklerini ileri sürdü.

Başvuru sürecinde tüketicilerin çeşitli zorluklarla karşı karşıya kaldıklarını da ifade eden Tonguç, doğrudan kredi kartları merkezlerine değil, bölge müdürlüklerine başvuru yapmaya çalışan mağdurların, bankaların avukatlarıyla da sorunlar yaşadıklarını söyledi. Avukatların borçların taksitlendirilmesi yerine tamamının ödenmesi için çalıştıklarını ve bazı kişilerden yüksek avukatlık ücretleri talep edildiğini öğrendiklerini belirten Tonguç, ''Elbette bu süreçte tüketicilerin de kabahati var ama (Düşene bir tekme de biz atalım) yaklaşımıyla hareket edilmesi hoş değil'' diye konuştu.     

Hala yanlış kart dağıtımı yapılıyor
Krizin en büyük nedenlerinden birinin, geçmişte bankaların tüketicinin talebi olmaksızın kart dağıtması olduğunu ifade eden Tonguç, 5464 sayılı yasanın kart kullanımında daha dikkatli olunmasını sağlayacağını ancak hala hatalı kart dağıtımı yapıldığını gözlemlediklerini söyledi. ''Yapılanlar yeterli değil, hala BDDK'dan izin alınarak köşe başlarında kart pazarlaması yapılıyor'' diyen Tonguç, bu pazarlama türüne şekil olarak değil, içerik olarak karşı çıktıklarını, çünkü bu yöntemde tüketicinin yeterince bilgilendirilmesinin olanaklı olmadığını kaydetti.  Tüketicileri, kullanmak istemedikleri kartları kullanıma açmadan iptal etmeleri gerektiğini konusunda da uyaran Tonguç, aksi takdirde yıllık kart ücreti ödemek zorunda kalacaklarını da hatırlattı.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100