Bu haber kez okundu.

Kredi kartında arife günü rekoru
EKONOMİ SERVİSİ

Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Dr. Soner Canko, Ramazan öncesi, Ramazan ayı ve Ramazan Bayramı’nda kartlı ödemelere ilişkin açıklamalarda bulundu. Ramazan öncesine göre kartlı ödemelerde bir miktar azalma olduğuna dikkati çeken Canko, “Arife günü, kartlı ödemeler Ramazan öncesine göre yükselirken bayramda ise beklendiği gibi bir düşüş yaşandı” dedi. Arife günü en yüksek seviyeye ulaşan kartlı ödemelerin, bayramda düşük seviyede kaldığını söyleyen Canko, şunları kaydetti: “Ramazan’da günlük ortalama 9 milyon adet kartlı ödeme gerçekleşmişti. Arife günü bu rakam 13 milyona kadar yükseldi. Bayram süresince ise günlük ortalama 6 milyon adet ödeme gerçekleşti. Bu verilerle ilgili şu tespiti iyi yapmamız lazım. Bayramlar her sene 10 gün geriye geldiği için farklı dönemlerde farklı düzeyde kart kullanımı oluyor. Örneğin yaz dönemi kart kullanımı düşerken okullar açıldığında artıyor. Kart kullanımı da yalnızca ramazandan değil o dönemde yaşanan tüm diğer olaylardan etkileniyor.”

Ramazan’da alışveriş internete kaydı

İnternetten kartlı ödeme işlemlerine de dikkati çeken Canko, “İnternetten kartlı ödemelerde işlem yoğunluğunun en yüksek olduğu dönem Ramazan ayı oldu” dedi. Canko, Ramazan öncesinde internetten kartlı ödeme adedinin günlük 468 bin adet olduğunu belirterek, “Ramazan ayında internetten ödeme yaklaşık yüzde 22 oranında artarak günlük 568 bin adede yükseldi. Aynı dönemde internet üzerinden yapılan Motorlu Taşıtlar Vergisi ödemelerini dikkate almadığımızda dahi bu artış dikkati çekiyor. Öte yandan arife gününde internetten alışveriş yavaşlayarak 482 bin adede, Bayram döneminde ise internetten uzak tatilde olduğumuz için günde 226 bine kadar geriledi” diye konuştu.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100