Bu haber kez okundu.

Kriz teğet geçmedi ama hızlı çıktık
Türkiye'nin en büyük tekstil kuruluşlarından biri olan Şahinler Holding Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Şahin, "Kriz Başbakan Erdoğan'ın ifadesiyle 'teğet geçmedi' ama hızlı çıkış yaptık. Avrupa'nın güney ülkelerinde küresel ekonomik krizin artçı depremleri devam ediyor" dedi. ~|~

YENİ MESAJ - İSTANBUL

Şahinler Holding Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Şahin, Şahinler Holding olarak yalın yönetime geçiş yaparak, Türkiye'de katma değeri yüksek ürünlere yöneldiklerini söyledi.
Şahinler Holding tarafından düzenlenen "Ortadoğu ve Kuzey Afrika'daki Son Gelişmelerin Siyasi ve Ekonomik Etkileri - Sonuçları" isimli konferansta konuşan Şahin, krizden etkilendiklerini ama çabuk toparlandıklarını ifade ederek, "Kriz Başbakan Erdoğan'ın ifadesiyle 'teğet geçmedi' ama hızlı çıkış yaptık. Avrupa'nın güney ülkelerinde küresel ekonomik krizin artçı depremleri devam ediyor" ifadelerini kullandı. Şahinler Holding'in farklı alanlardaki şirketleri hakkında da kısaca bilgi veren Şahin, şunları söyledi: "Krizin ardından küçük ünitelerimizin bazılarını birleştirdik, bazılarını kapattık. Büyük ölçekli firmalara ve büyük müşterilere odaklandık. Hem hızlı hem de kaliteli hizmet verme kapasitemizi ve genel olarak verimliliğimizi artırdık. Geçen yıl topyekün ciro bazında yüzde 30 büyüme sağladık. Ciromuz 1.5 milyar TL'ye ulaştı ve böylece kriz öncesi rakamlarımızı yeniden yakaladık. Bu sene de büyümemizi sürdürüyoruz. Bu yılın ilk 3 ayı itibarıyla da, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 35'lik bir büyüme kaydettik. Grubumuz bünyesinde tekstilin yanı sıra, farklı alanlarda faaliyet gösteren şirketlerimiz var. Bazı sektörlerdeki firmalarımız, diğerlerine göre daha başarılı olmuşlardır. Örneğin Avrupa Serbest Bölgesi (ASB), bu yılın ilk 3 ayında, arsa satışlarında yüzde 65'lik bir artış kaydetmiştir."
Turizmdeki birikimlerini, İstanbul'da yapmayı planladıkları yeni otellerle, Antalya dışına da taşıyacaklarını aktaran Şahin, turizmde yatırımlarını sürdürerek büyüyeceklerini kaydetti. Kemal Şahin, tekstille ilgili firmaları hakkında da şu bilgileri verdi: "Pamuktan başlayarak; iplik, boya, apre, baskı ve kumaş üniteleriyle tam entegre bir tesis olan Çorlu'daki Bilkont fabrikalarımız da bu yılın ilk üç ayında doluluk ve üretimde yüzde 50 oranında artış sağlayarak, Türkiye'nin önde gelen tedarik firmaları arasındaki yerini korumuş, dünya çapındaki büyük alıcıların ilgi odağı haline gelmiştir. Mısır'daki firmamız da, oradaki olaylara rağmen, yine bu yılın ilk üç ayında satışlarını yüzde 65 artırmıştır. Ürdün'deki kadın ve erkek takım elbise üreten fabrikamız ise yüzde 84'lük büyüme gösterdi. Ek yatırımlarla üretim kapasitesini 2 katına çıkaracaktır. Edirne'deki kadın ve erkek takım elbisesi (konfeksiyon) üretimi yapan Modavizyon tesislerimiz, satışlarını yüzde yüzde 60 artırmış olup, Ürdün'deki fabrikalarımızla birlikte Avrupa ve Ortadoğu'nun, kendi dalında en fazla üretim kapasitesine sahip olan ve önemli markalara tedarik yapan, bir dokuma ve konfeksiyon grubu haline gelmiştir."
Konferansın konuşmacıları arasında Emekli Büyükelçi Uluç Özülker, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, İTKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, USAM Ortadoğu Uzmanı Osman Bahadır Dinçer, İKÜ - İktisat Bölüm Başkanı Emre Alkin da yer aldı. Açılış konuşmalarının ardından düzenlenen panele ise, Dünya Gazetesi Başyazarı Osman Arolat başkanlık etti.

Irak ihracatta zirveye doğru
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi de yaptığı konuşmada şu bilgileri verdi: "Irak'a 2000 yılında sıfır olan ihracatımız 2010 yılında 6 milyar dolar olarak gerçekleşti. Irak Türkiye'nin en çok ihracat yaptığı ülkeler sıralamısnda 5. oldu. 4. ülke ise Fransa. Fransa'ya ihracatımız geçen yıl 6. 1 milyar dolardı. Irak'a olan ihracatımız bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 40 arttı. Bu hızla giderse 7.5 milyar dolarla Irak 4. sıraya yükselecektir. Ortadoğu ve Kuzey Afrika'da yaşanan siyasi olumsuzluklar kısa vadede negatif bir tablo çizse de uzun vadede iyi sonuçları olacaktır."

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100