Bu haber kez okundu.

Kriz tüketiciyi duyarlı yaptı
Tüketiciyi Koruma Derneği İzmir Şubesi Başkanı Gülçin Tonguç, ekonomik krizle birlikte derneğe yapılan tüketici şikayetlerinde belirgin bir artış olduğunu söyledi.

Tonguç, vatandaşın kriz ortamında parasını dikkatli harcamak zorunda kaldığını, bu nedenle alış veriş yaparken, her ne kadar ucuz ürüne yönelse de kaliteyi gözden ırak tutmadığını vurguladı.

Aldığı malı uzun süre kullanabilmek için seçici davranıp titizlik gösteren vatandaşın, bozuk ürünü değiştirme konusundaki duyarlılığınında kriz öncesine göre arttığını belirten Tonguç, şöyle dedi: "Ekonomik kriz tüketici hakları konusunda vatandaşlarımızı daha duyarlı hale getirdi. Kriz öncesine oranla derneğimize şikayet başvurusunda bulunan tüketici sayısında belirgin bir artış var. Daha önceleri derneğe gelen şikayetlerin çoğu, çeşitli firma mensuplarının evlere giderek kapıdan sattıkları ürünlerle ilgiliydi. Ancak son dönemdeki şikayetlerin önemli bir bölümünün mağazalardan alınan elbise, pantolon ve ayakkabı gibi giyim ürünler~|~ine yönelik olduğu görülmektedir"

Tüketicilerin şikayette bulunduktan sonra, konuyu ısrarla takip edip kısa zamanda sonuç alınması için gösterdikleri çabanın da arttığını kaydeden Tonguç, "Ama biz tüketicilerden, yalnızca kriz döneminde değil her zaman haklarına sahip çıkmalarını bekliyoruz. Umarız bu duyarlılık hep böyle devam eder" diye konuştu.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100