Bu haber kez okundu.

Krizde 3 kişiden 1'i borçlandı
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, son 1 yıldaki ekonomik gelişmeler nedeniyle bireylerin yüzde 34,3'ü borçlandı. ~|~

 

Ekonomik kriz Başbakan Erdoğan'ın söyleminin aksine Türk halkını 'teğet geçmedi', bilakis derinden etkikledi. Krizin etkisiyle vatandaşların yüzde 60'ı daha ucuz ürün tüketmeye yöneldi. Bireylerin yüzde 27,9'u gelirlerinde, yüzde 27,9'u da tasarruflarında azalma olduğunu belirtti. TÜİK, "2009 Yılı Yaşam Memnuniyeti Araştırması" sonuçlarını açıkladı.

2003 yılından bu yana her yıl düzenli olarak yapılan araştırma kapsamında 2009 yılında ilk defa "son 1 yıldaki ekonomik gelişmelerin bireyler üzerine etkisi" de incelendi.
Bu çerçevede geçen yıl bireylerin yüzde 60'ı daha ucuz ürün tüketmeye başladı. Yüzde 34,3'ü borçlandı, yüzde 27,9'unun geliri azaldı, aynı şekilde yüzde 27,9'u da tasarruflarında azalma meydana geldiğini belirtti. Vatandaşların 4'te 1'i (yüzde 25,9) eğlence ve tatil masraflarını kıstı. Halkın yüzde 3,2'si bu dönemde işini kaybettiğini, yüzde 0,5'i iflas ettiğini, yüzde 2,3'ü göç etmek zorunda kaldığını, yüzde 0,9'u ev, arsa, yazlık gibi gayrimenkullerini, yüzde 3,6'sı da arabasını sattığını bildirdi.

Fertlerin sadece yarısı mutlu
Türkiye'deki öznel mutluluk algılamasını ve bireylerin temel yaşam alanlarındaki memnuniyetlerini ölçmeyi amaçlayan Yaşam Memnuniyeti Araştırmasında, 2009 yılında bireylerin yüzde 54,3'ü "mutlu", yüzde 14,6'sı ise "mutsuz" olduğunu belirtti. 2008 yılında bu oranlar sırasıyla yüzde 55,8 ve yüzde 13,9 olmuştu. Yaşam Memnuniyeti Araştırmasında geçen yıl kadınların erkeklere göre daha mutlu hissettikleri, yaş ilerledikçe mutlu olduklarını dile getiren bireylerin sayısının azaldığı, eğitim düzeyi arttıkça mutluluğun da arttığı sonucu çıktı. 2009 yılında kendi geleceklerinden umutlu olduklarını belirten bireylerin oranı da yüzde 65,5 olarak belirlendi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100