14 Temmuz 2011 Perşembe 00:00
322 Okunma
Küresel süt tüketimi yüzde 30 artacak
Tetra Pak tarafından hazırlanan 4. Küresel Süt Endeksi'ne göre, dünyada süt tüketimi Asya, Afrika ve Latin Amerika'daki refah artışı ve hızlı kentleşmeye bağlı olarak yüzde 30 artacak. Süt ürünlerine 2010 yılında 270 milyar litre olan talep 2020'de 350 milyar litreye çıkacak ~|~

YENİ MESAJ - LOZAN

Gıda işleme ve paketleme sektörü şirketi Tetra Pak, 2010 - 2020 yılları arasında süt ve aromalı sütler gibi diğer süt ürünlerinin dünya ölçeğindeki tüketiminde yüzde 30'luk bir artış öngörüyor. 4. Tetra Pak Küresel Süt Endeksi'ne göre süt tüketimindeki yüksek artışın en önemli itici güçleri arasında; ekonomik büyüme, kentleşme ve orta sınıfın artan satın alma gücü yer alıyor.  
2010 - 2020 yılları arasında süt ürünlerine olan talebin, kişi başına süt tüketiminde birinci sırada olan Batı Avrupa hariç, dünyanın her yerinde artması bekleniyor. Süt tüketimindeki yüksek artış ekonomik gücün Batı'dan Doğu'ya kaydığının bir göstergesi olarak görülüyor. Orta sınıfların büyümesi de Çin'in Şanghay kentinden Hindistan'ın Mumbai kentine kadar geniş bir coğrafi alanda süpermarketler ve alışveriş merkezlerinde satılan sağlıklı, paketlenmiş süte olan talebi yükseltiyor. Sade süt ile aromalı süt, yoğurt gibi diğer süt ürünlerine 2010 yılında 270 milyar litre seviyesinde olan talep  2020'de 350 milyar litreye çıkacak.

Çin ve Hindistan toplam sütün 3'te birini tüketecek
Ekonomik büyüme ve demografik değişimler gerek gelişmekte olan, gerekse gelişmiş ülkelerde süt ürünlerinin her türüne olan talebi yükseltiyor. Raporda yer alan bilgilere göre, dünyanın en büyük süt tüketicisi Hindistan'da nüfus artışının devam etmesi, Çin'de sütün ve diğer süt ürünlerinin giderek daha aranan bir gıda olması sonucunda 2020'ye gelindiğinde dünyanın toplam süt ürünleri tüketiminin üçte birinin Hindistan ve Çin'de gerçekleşmesi bekleniyor. Asya-Pasifik coğrafyasının dünyanın geri kalan bölgelerin toplamından daha fazla süt ürünleri tüketmeye devam edeceği öngörülüyor.
Hindistan ve diğer Asya ülkelerinin artan ekonomik gücünün, açık sütten paketlenmiş süt yönünde bir değişimin önünü açması bekleniyor. Geçen yıl gelişmekte olan ülkelerde yüzde 51 oranında süt açık olarak tüketilmişti. Süt satışlarının 2014'te en yüksek seviyeye çıkacağı, satışların yüzde 55'inin ise paketlenmiş ürünlerden oluşacağı, bu oranın 2020'ye gelindiğinde yüzde 70'e ulaşacağı tahmin ediliyor.

Türkiye'de tüketim alışkanlıkları değişiyor
Türkiye'de ise sade süt tüketiminin 2004 - 2010 yılları arasında yıllık ortalama yüzde 1, paketli sade süt tüketiminin ise yüzde 9 oranında büyüdüğü belirtiliyor. Aynı dönemde Türkiye'de açık süt tüketiminin de yüzde 6 küçüldüğü kaydediliyor. Kişi başı süt tüketiminin açık süt de dahil edildiği zaman 24 litre, sadece işlenmiş ve paketlenmiş süt tüketimine bakıldığında ise 14 litre olduğu görülüyor. Bu doğrultuda Türkiye'de 2014 yılında işlenmiş süt tüketiminin 16 litreye çıkacağı öngörülüyor. Ayrıca, son yıllarda ülkemizde tüketim alışkanlıklarının değiştiği ve bu doğrultuda aromalı süt tüketiminin yıllık ortalama yüzde 20 ile en hızlı büyüyen kategori olduğu kaydedildi. Özellikle kullanım kolaylığı, hijyenik olması ve çocukların gelişimine katkı sağlayan içeriği ile anneler tarafından tercih edilen çocuk sütlerinin son 3 yılda yüzde 11 büyüdüğü belirtildi. Tetra Pak Başkanı ve CEO'su Dennis Jönsson, rapora ilişkin olarak şunları söyledi: "Gelişmekte olan pazarlarda ekonomik büyüme, milyonlarca insanı yoksulluktan kurtarıyor. Şimdi artık paraları var, daha iyi eğitim alıyorlar ve hayattan beklentileri artıyor. Dünyanın süte olan açlığını doyurmak, süt endüstrisine bir yandan üstesinden gelinmesi gereken zorluklar, bir yandan da fırsatlar sunuyor. Sektörün büyüme fırsatlarını sürdürülebilir ve yenilikçi bir yaklaşımla değerlendireceğinden, insanların beklediği sağlıklı, besleyici ve kullanışlı ürünler sunacağından eminim."

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100