04 Temmuz 2015 Cumartesi 00:15
677 Okunma
Kuru meyvede hedef pazar Çin
2014 yılında Çin’e 2 bin 70 ton kuru incir ihracatı karşılığı 6 milyon 110 bin dolarlık ticaret gerçekleştiren Kuru Meyve Tanıtım Grubu, 2015 yılında da Çin’i hedef pazar olarak seçti. Ege İhracatçı Birlikleri’nden yapılan açıklamaya göre, Kuru Meyve Tanıtım Grubu hedef ülke belirlediği Çin’de anlaştığı PR firması Hill and Knowlton’ın organizasyonunda düzenlediği basın toplantısı ile Türk kuru meyve ürünlerinin tanıtımının startını verdi. Çin’de alım gücü yüksek, sağlıklı beslenmeye önem veren 200 milyonun üzerinde bir nüfus olduğunu belirten Kuru Meyve Tanıtım Grubu Başkanı Osman Öz, bu kitleye dünyanın en sağlıklı, lezzetli, enerji kaynağı ve kaliteli kuru meyvelerini tanıtmayı ve onların bu ürünleri daha fazla tüketmelerini hedeflediklerini kaydetti. 

İncir satışı iyi gidiyor
Türkiye’nin Çin’e son yıllarda özellikle kuru incir ihracatının arttığını ifade eden Öz, “Türk kuru meyve ihracatçılarının geleneksel pazarı Avrupa Birliği. Bu pazardaki ekonomik durgunluk bizleri alternatif pazar aramaya yöneltti. Çin’i hedef pazar olarak çok önemsiyoruz. 2014 yılında Çin’e 2 bin 70 ton kuru incir karşılığı 6 milyon 110 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Çekirdeksiz kuru üzüm ihracatımız ise 1 milyon 728 bin dolar oldu. Toplamda ise 8 milyon 276 bin dolar ihracat yaptık. Çin gibi dev bir ülkede yapılacak tanıtımla bu rakamların çok üzerine çıkacağımıza inanıyoruz. Türk kuru meyve sektörü 2023 yılında 3 milyar dolar ihracat hedefliyor. Bu hedefe ulaşmada Çin’i çok önemsiyoruz” dedi. 
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100