Kuyumculukta lider olabiliriz
MESAJ / İSTANBUL
TOBB Türkiye Kuyumculuk Sanayi Meclisi
Başkanı ve Altınbaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, Türkiye'de
kuyumculuk sektörünün beş binden fazla üretici ve 40 bin perakendeci ile toplam
400 bin kişiye istihdam sağladığını ifade ederek, sektörün yıllık 10 milyar
doları aşan direkt ve dolaylı ihracatı temsil ettiğini belirtti. Altınbaş
Mücevherat'ın 2012 yılı performansının değerlendirildiği ve 2013 yılı hedeflerinin
paylaşıldığı basın toplantısında konuşan İmam Altınbaş, şunları söyledi: “5 bin
yıllık kuyumculuk kültürel mirasına sahip bir coğrafyada bulunmanın
ayrıcalığını yaşıyoruz. Türk Kuyumculuk ve Mücevherat Sektörü son 20 yılda
gösterdiği performans ile esnaflıktan sanayiciliğe dönüşüm sürecini tamamladı.
Bugün sektörümüz dünya standartlarında dev fabrikaları ve eğitimli işgücü,
markaları ile dünyanın en rekabetçi ülkeleri arasında yer almaktadır” dedi.
Dünyada
lider olabileceğimiz tek sektör
İmam Altınbaş, Türkiye'nin dünyada altın
mücevherat üretiminde İtalya’dan sonra ikinci sırada yer aldığını belirterek,
bu nedenle mücevher sektörünün ülkemizin dünyada lider olabileceği belki de tek
sektör olduğunu söyledi. Daha önceki yıllara göre Türkiye'nin, dünyadaki pazar
payı yüzdesini her geçen yıl yükselttiğine dikkat çeken İmam Altınbaş,
tüketicinin çok daha bilinçli ve seçici olduğunu, bir yandan tasarruf hakkını
kullanırken diğer yandan yaşamına kalite ve değer katacak ürünleri tercih
ettiğini ifade etti. Mücevher sektöründe Türkiye'nin Hindistan, Çin, ABD ve
Rusya ile birlikte dünyanın en büyük beş ülkesi arasında yer aldığını dile
getiren Altınbaş, “Üretimde de Hindistan ve İtalya ile birlikte ilk üç ülke
arasında yer alıyoruz” dedi. 2012 yılı ihracatında yıllık bazda en fazla
oransal artış gerçekleştiren savunma sanayi sektörünü, mücevher sektörünün
takip ettiğini dile getiren İmam Altınbaş, şunları söyledi: “Yükselen altın
fiyatları sonucunda, dünyada pırlanta, elmas ve değerli taşlarla katma değeri
oluşturan mücevherlere bir talep gözleniyor. Son yıllarda pırlantalı mücevher
pazarının büyüklüğü dünyada üç kat arttı. Markalı ürünler pırlantaya olan
güvende en büyük etken olarak biliniyor. Türkiye'de ise pırlanta ve mücevher
pazarı büyüklüğü yaklaşık 5 milyar dolar civarında. Pazar her yıl ortalama
yüzde 20’nin üzerinde büyüyor. Altını değerlendirecek olursak; ülkemizde 400
ton altın işleme kapasitesine sahibiz.” İmam Altınbaş, ayrıca yurt dışından
marka satın almayı düşündüklerini belirterek, "Ciddi ilgilendiğimiz
markalar var. Satın alma büyüklüğü 100-150 milyon dolar arasında olacak"
dedi.
En
fazla satış Anneler Günü'nde
Altınbaş Mücevherat Grup Başkanı Atilla
Keskin de, Altınbaş’ın mücevher grubunun konsolide cirosunun 582 milyon dolara
ulaştığını dile getirerek, 2012 yılında 20 mağazayı hizmet açtıklarını, 2013
yılında ise Türkiye ve Almanya, Romanya, Bulgaristan, Makedonya, Katar,
Ukrayna’nın da arasında bulunduğu ülkelerde 30 yeni mağaza açarak 2023
yılındaki toplam 1.000 mağaza hedefine ulaşacaklarını söyledi. Yılbaşı,
Sevgililer Günü ve Anneler Günü gününde mücevher satışlarında ciddi bir artış
yaşandığını belirten Keskin, geçtiğimiz yıl Altınbaş Mücevher’in toplam
cirosunun yüzde 35’nin bu günlerde gerçekleştirdiğini söyledi. Keskin, bu
günlerde en fazla satışın Anneler Günü'nde yapıldığının altını çizdi.