07 Şubat 2013 Perşembe 12:45
1729 Okunma
Kuyumculukta lider olabiliriz

YENİ MESAJ / İSTANBUL

TOBB Türkiye Kuyumculuk Sanayi Meclisi Başkanı ve Altınbaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, Türkiye\'de kuyumculuk sektörünün beş binden fazla üretici ve 40 bin perakendeci ile toplam 400 bin kişiye istihdam sağladığını ifade ederek, sektörün yıllık 10 milyar doları aşan direkt ve dolaylı ihracatı temsil ettiğini belirtti. Altınbaş Mücevherat\'ın 2012 yılı performansının değerlendirildiği ve 2013 yılı hedeflerinin paylaşıldığı basın toplantısında konuşan İmam Altınbaş, şunları söyledi: “5 bin yıllık kuyumculuk kültürel mirasına sahip bir coğrafyada bulunmanın ayrıcalığını yaşıyoruz. Türk Kuyumculuk ve Mücevherat Sektörü son 20 yılda gösterdiği performans ile esnaflıktan sanayiciliğe dönüşüm sürecini tamamladı. Bugün sektörümüz dünya standartlarında dev fabrikaları ve eğitimli işgücü, markaları ile dünyanın en rekabetçi ülkeleri arasında yer almaktadır” dedi.

Dünyada lider olabileceğimiz tek sektör

İmam Altınbaş, Türkiye\'nin dünyada altın mücevherat üretiminde İtalya’dan sonra ikinci sırada yer aldığını belirterek, bu nedenle mücevher sektörünün ülkemizin dünyada lider olabileceği belki de tek sektör olduğunu söyledi. Daha önceki yıllara göre Türkiye\'nin, dünyadaki pazar payı yüzdesini her geçen yıl yükselttiğine dikkat çeken İmam Altınbaş, tüketicinin çok daha bilinçli ve seçici olduğunu, bir yandan tasarruf hakkını kullanırken diğer yandan yaşamına kalite ve değer katacak ürünleri tercih ettiğini ifade etti.

Mücevher sektöründe Türkiye\'nin Hindistan, Çin, ABD ve Rusya ile birlikte dünyanın en büyük beş ülkesi arasında yer aldığını dile getiren Altınbaş, “Üretimde de Hindistan ve İtalya ile birlikte ilk üç ülke arasında yer alıyoruz” dedi. 2012 yılı ihracatında yıllık bazda en fazla oransal artış gerçekleştiren savunma sanayi sektörünü, mücevher sektörünün takip ettiğini dile getiren İmam Altınbaş, şunları söyledi: “Yükselen altın fiyatları sonucunda, dünyada pırlanta, elmas ve değerli taşlarla katma değeri oluşturan mücevherlere bir talep gözleniyor. Son yıllarda pırlantalı mücevher pazarının büyüklüğü dünyada üç kat arttı. Markalı ürünler pırlantaya olan güvende en büyük etken olarak biliniyor. Türkiye\'de ise pırlanta ve mücevher pazarı büyüklüğü yaklaşık 5 milyar dolar civarında. Pazar her yıl ortalama yüzde 20’nin üzerinde büyüyor.

Altını değerlendirecek olursak; ülkemizde 400 ton altın işleme kapasitesine sahibiz.” İmam Altınbaş, ayrıca yurt dışından marka satın almayı düşündüklerini belirterek, \"Ciddi ilgilendiğimiz markalar var. Satın alma büyüklüğü 100-150 milyon dolar arasında olacak\" dedi.

En fazla satış Anneler Günü\'nde

Altınbaş Mücevherat Grup Başkanı Atilla Keskin de, Altınbaş’ın mücevher grubunun konsolide cirosunun 582 milyon dolara ulaştığını dile getirerek, 2012 yılında 20 mağazayı hizmet açtıklarını, 2013 yılında ise Türkiye ve Almanya, Romanya, Bulgaristan, Makedonya, Katar, Ukrayna’nın da arasında bulunduğu ülkelerde 30 yeni mağaza açarak 2023 yılındaki toplam 1.000 mağaza hedefine ulaşacaklarını söyledi. Yılbaşı, Sevgililer Günü ve Anneler Günü gününde mücevher satışlarında ciddi bir artış yaşandığını belirten Keskin, geçtiğimiz yıl Altınbaş Mücevher’in toplam cirosunun yüzde 35’nin bu günlerde gerçekleştirdiğini söyledi. Keskin, bu günlerde en fazla satışın Anneler Günü\'nde yapıldığının altını çizdi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100