Bu haber kez okundu.

Makinecilerden tanıtım atağı
Yerli makine üreticileri, iç pazardaki 'imaj' sorununu ortadan kaldırmak için geniş çaplı tanıtım atağı başlattı. ~|~

 

Recep BAHAR - İSTANBUL

Türk makinesini iç ve dış pazarlarda tanıtmak, sektörün pazar ve ihracat potansiyelini yükseltmek için Orta Anadolu Makine ve Aksamları İhracatçıları Birliği bünyesinde kurulan Makine Tanıtım Grubu (MTG), Türk makinesinin iç ve dış pazardaki algılamasını güçlendirmek için tanıtım kampanyası başlattı. Bu çerçevede MTG Başkanı Ali Rıza Oktay ile MTG Eş Başkanı Adnan Dalgakıran, bir basın toplantısı düzenledi.

23 bin işletme var
Ali Rıza Oktay, yaptığı konuşmada, makine sanayinin Türkiye'nin lokomotifi olan sektörlerin temelini oluşturduğunu belirterek, "Türkiye İstatistik Kurumu'na göre, bu alanda ülkemizde 23 bin küçük, orta ve büyük çaplı işletme bulunmaktadır. Bunlardan 9 bini ihracata yönelik olarak çalışmaktadır. Sektörde bugün 500 bin kişi istihdam edilmektedir" dedi.

Kriz etkiledi
Türk makine üreticilerinin Rusya, Almanya, ve ABD başta olmak üzere 200 ülkeye ihracat yaptığını dile getiren Oktay, "2008 yılında ihracatımız 10.8 milyar dolar oldu. Türkiye'nin makine ithalatı ise 23.3 milyar dolar. 2009'un ilk 5 ayında ihracatımız yüzde 30 düştü" diye konuştu.

Mühendisler yabancı makine meraklısı!
MTG Eş Başkanı Adnan Dalgakıran da, Türkiye'de makine sektörünün büyüklüğünün 30 milyar dolar olduğuna işaret ederek, "Türkiye ithal ettiği makinenin yüzde 70'lik kısmını, yani 15 milyar dolarlık bölümünü karşılayabilir. Büyük şirketlerin mühendisleri, risk almamak için yabancı makine alıyor. Nasıl olsa para ceplerinden çıkmıyor! Türkiye, yılda 4 milyar dolarlık inşaat makinesi ithal etmektedir. Bunu Türk makineciler aynı kalitede üreterek karşılayabilir."

Dalgakıran, Türkiye'de milliyetçiliğin yükselmiş gibi göründüğünü belirterek, "Ancak iş uygulamaya gelince aksi davranış içine giriyoruz. Oysa Güney Kore'de, Japonya'da halk öncelikle kendi arabalarını ve makinelerini kullanıyor" dedi. Başta ABD, Çin ve Güney Kore olmak üzere dünyanın pek çok ülkesinin 'gizli korumacılık' önlemi aldığını belirten Dalgakıran, Türkiye'de yerli üreticinin korunmadığını vurguladı. Dalgakıran, "Onlar üreticilerini koruyorlarsa, biz de korumalıyız" dedi. Dalgakıran, ayrıca krizle birlikte iç pazardaki düşüşün yaklaşık yüzde 30 olduğunun altını çizdi.

Makineciler ne yapacak?
? Türk makine sanayi, iç pazardaki konumunu güçlendirmek için tanıtım kampanyası düzenleyerek, "Dünyanın 200 ülkesinde Türk makineleri tıkır tıkır işliyor" mesajını verecek.
? Üniversitelerle işbirliğine gidilecek.
? Standartlaşma sorununu aşmak için makine reyting ve güven endeksi oluşturulacak.
? AR-GE'ye ağırlık verilecek.
? Ürünlerini pazarlamada üreticilere destek verilecek.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100