17 Şubat 2014 Pazartesi 00:06
1991 Okunma
Mesleki rekabet, ihracatta dayanışmaya dönüştü

YENİ MESAJ / İSTANBUL

Yurtdışı pazarlarda artan rekabet şirketleri yeni arayışlara zorluyor. KOBİ ölçeğindeki firmaların üretim ve pazarlamada birleşmesini hedefleyen Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (URGE) projesi rekabette önemli bir silah haline geldi. İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği’nin (İDDMİB) en az 30 firmadan oluşturduğu ve çoğu benzer alanlarda üretim yapan KOBİ kümeleri hedef pazarlara birlikte gidiyor, kendi ürünleri yanında komşusunun da ürününün pazarlıyor. Sistem sayesinde, firmalar artık rakip değil tek şirket gibi çalışıyor. 

Komşumdan da al indirim yapayım

Oluşturulan grupların hedef pazarlara giderek ürünlerini pazarladıklarına vurgu yapan İDDMİB Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Öztiryaki, “Ortak hareket etme bilinci mevcut pazarlarda da kendisini gösterdi. Firmalar artık dış pazarlarda birbirlerine rakip değil tek şirket gibi ürün pazarlıyor. Örneğin tencere üreten firmanın ihracat müdürü müşterisine 'komşu firmam da bıçak, bardak üretiyor. Ondan alım yaparsanız ekstra indirim yaparız' diyor. Sektör ihracat hedefine doğru hep birlikte ilerliyor” dedi. 

‘Karma Konteyner’ taşıma maliyetlerini yüzde 30 azalttı

Türk firmaların ihraç pazarlarındaki ortak hareket etme bilinci, nakliyede de etkili oldu. Geliştirilen “Mix (Karma) Konteyner” sistemi firmaların nakliye masraflarını yüzde 30’a kadar azalttı. Ekonominin zorda olduğu günlerde Avrupa için Türkiye’den verilen her siparişi çok önemli hale getirdiğini belirten Tahsin Öztiryaki şöyle konuştu: “Avrupa’daki müşteri Çin’den 50 konteyner sipariş edip üç ay beklemek yerine Türkiye’ye yöneliyordu. ‘Mix Konteyner’ dediğimiz sistemle Çin’in önüne geçmeyi başardık. Üretici sadece çelik tencereyi koyup göndermiyor. İthalatçı firmanın diğer ihtiyaçlarını da yerli üreticilerle anlaşarak karşılıyor. Yani bir ihracatta hem bardak, hem tencere, hem plastik satabiliyor. Böylece Çin ile aramızdaki sert rekabette öne çıkabiliyoruz. Bu sistemle fiyat avantajını yakalayabiliyoruz. Firmalar artık Bir nevi diğer firmanın da pazarlama müdürü gibi çalışıyor. Böylece lojistik maliyeti yüzde 30 düşerken, satışlarımızda da aynı oranda artış oldu."
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121