Bu haber kez okundu.

Migros 2009 ciro hedefini, TANSAŞ'la 2006'da aşacak
2004 yılında 1.9 milyar YTL olan yurt içi cironun, 2006 yılında 3.8 milyar YTL olması hedefleniyor ~|~ Migros, geçen yıl 1.9 milyar YTL olan yurt içi cirosunu, Tansaş'ın satın alınmasıyla birlikte katlayarak 2006 yılında 3.8 milyar YTL'ye ulaştırmayı hedefliyor. Migros'tan yapılan açıklamada, 2006 için yeni döneme atılım planları ile giren Migros'un, bir taraftan entegrasyonu hızla tamamlama çalışmalarını sürdüreceği, diğer taraftan yeni yurt içi ve yurt dışı yatırımlarını gerçekleştireceği kaydedildi.

Açıklamaya göre, Tansaş hisselerini Migros ve Koç Holding dün teslim aldı. Tansaş'ın sermayesinin yüzde 64.25'ine tekabül eden hisse, 351 milyon 454 bin 448 dolar bedel ile Türkiye Garanti Bankası A.Ş., DoğuşHolding A.Ş., Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş., Doğuş Sigorta Aracılık Hizmetleri A.Ş., Somtaş Tarım ve Ticaret A.Ş. ve Start Investment Limited'den satın alındı. Ödeme hisse devrinden sonra peşin olarak yapıldı. Hisse bedelinin tespitinde beher hissenin peşin değeri 0.0017131097 dolar olarak dikkate alındı.

 Koç Holding'in satın aldığı yüzde 13.85 oranında hisse ile Tansaş'ın yüzde 78.1 oranındaki hissesi Migros ve Koç Holding tarafından 10 Kasım'da satın alınmış oldu.
717 mağazaya ulaşıldı

Migros, Tansaş mağazalarıyla birlikte bugün yurt içinde toplam 717mağaza (Tansaş 217, Migros 500 mağaza) ve 473 bin 875 metrekare (Tansaş 134 bin 189, Migros 339 bin 686 metrekare) net satış alanı ilehizmet vermeye başladı. Rekabet Kurumu'nun birleşmeye yeşil ışık yakması ile beraber, Migros ve Tansaş ekipleri hızla bir entegrasyon sürecine girecekler.

2006'nın ilk yarısına kadar entegrasyon sürecinin büyük ölçüde tamamlanması planlanırken, Migros'un teknolojik yapısı kısa sürede Tansaş'a da adapte edilecek. Tüm mağazaları, stokları, sipariş ve sevkiyatları online sistemde çalışan Migros, iki sistemi birbiriyle uyumlu hale getirecek. En iyi örneklerden sentez oluşturulacak. Farklılıkların ve özgünlüğün korunması konusuna önem veren Migros, her formatın kendi müşterileri nezdinde önceliklerini de belirledi. Entegrasyonda amacın birleşmeden dolayı üst üste konulan değerden daha büyük bir değer yaratmak olduğu ve bundan da en çok tüketicilerin kazançlı çıkacağı, tüketicilere daha uygun fiyatlı ürün sunmanın mümkün olacağı kaydedildi.

Migros açıklamasında, "Türk perakende sektöründe bu boyutta bir birleşme hem kurumsal hem de çalışanlar açısından tarihi bir fırsat yaratıyor. Bugüne kadar birbirine rakip olan iki kuruluş, şimdi elele vererek tüm uygulamalarını birbiriyle paylaşıp, dışardan görülen resmi içerden tamamlayabilecekler. Bu yeni dönem 7 bin Migros çalışanı ve 5 bin Tansaş çalışanı için itici bir enerji veriyor" denildi. Migros, Tansaş'ın satın alınmasıyla 2009 satış hedeflerinin 2006 yılında geçilmiş olacağını da duyurdu.

Tansaş'ın Koç'a devri gerçekleşti
Doğuş Grubu bünyesindeki Tansaş'ın Koç Grubu'na devri önceki  gün gerçekleşti.  Perakende sektöründe faaliyet gösteren şirketin yüzde 78.1 hissesi 427.2 milyon dolar satış bedeliyle devredildi.  Şirketlerden Borsa'ya gönderilen açıklamalara göre, Doğuş Holding ile grup şirketleri olan Türkiye Garanti Bankası, Ana Konut Danışmanlık A.Ş. (Garanti Bankası ile birleşti), Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş., Doğuş Yapı Sanayi A.Ş., Doğuş Sigorta Aracılık Hizmetleri A.Ş., Somtaş Tarım ve Ticaret A.Ş. ve Start Investment Limited'in portföyünde bulunan ve Tansaş'ın sermayesinin yüzde 78,10'una tekabül eden toplam 249 trilyon 378 milyar 234 milyon 633 bin TL nominal kıymette Tansaş hissesi, 18 Ağustos 2005 tarihinde akdedilen Hisse Devir Sözleşmesi'ne istinaden Koç Holding ve iştirakı Migros Türk Ticaret A.Ş.'ye 427 milyon 212 bin 270 dolar satış bedeliyle devredildi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100