Migros'tan 5.75 milyar TL ciro
2011 yılı finansal sonuçlarını açıklayan Migros, cirosunu yüzde 11.5 arttırarak 5 milyar 750 bin TL'ye çıkardı. Migros, 2012 yılı sonunda 6.4 milyar TL ciro hedefliyor
11.04.2012 00:00:00
EKONOMİ SERVİSİ
2011 yılı Eylül ayında duyurduğu ‘süpermarkete odaklı büyüme stratejisi' doğrultusunda yaygınlaşma, verimlilik ve karlılık hedeflerini yeniden belirleyen Migros Ticaret AŞ'nin 2011 yılı finansal sonuçları açıklandı. 2011 yılında indirim mağazacılığı segmentinden çıkarak büyüme stratejisine süpermarket odaklı devam eden Migros Ticaret AŞ'nin cirosu bir önceki yıla göre yüzde 11.5 artışla 5.16 milyar TL'den 5.75 milyar TL'ye çıktı. 2011 yılında 77 yeni süpermarket ve hipermarket hizmete açarak bir önceki yıla göre mağaza sayısını yüzde 10 artırdıklarını açıklayan Migros Ticaret AŞ Genel Müdürü Özgür Tort, “Eylül 2011'de, büyümemizin çift haneli olacağını; karlılığımızın da artacağını söylemiştik. 2011'de satışlarımızı yüzde 11.5 oranında artırmanın yanı sıra VAFÖK (Vergi, Amortisman ve Faiz Öncesi Kar) rakamımızı geçen yıla göre yüzde 11.1 ile çift haneli büyüterek, 386 milyon TL'ye çıkardık. Süpermarkete odaklı büyüme yaklaşımımızın meyvelerini topluyoruz” dedi. 2011 yılında Migros markasında tarihi bir büyüme ve erişim oranı yakalandığını açıklayan Özgür Tort, İstanbul'dan başlayıp Anadolu'ya toplam 66 ilde yayılan ulusal bir marka olarak hedeflerine hızla koştuklarını belirtti. Tort, “Bugün itibariyle Tansaş'ta 188 mağaza sayısına ulaştık. Süpermarkette tamamen farklı bir alışveriş deneyimi yaşatan Macrocenter'da 2011 yılında ilk kez İstanbul dışına adım atarak Antalya Macrocenter'ı hizmete açtık. Tort, yıl içinde açtıkları 5 hipermarket ile toplam mağaza sayısının 2011 sonunda yurtiçinde 717'ye, yurtdışı mağazalarla birlikte toplamda 745'e ulaştığını ifade etti. Tort, 2012 yılının ilk çeyreğinde hem sepet ortalaması hem de müşteri sayılarının arttığını, yıl sonu ciro hedeflerinin ise 6.4 milyar TL olduğunu ifade etti. Migros, TL'deki değer kaybı ve girdi maliyetlerindeki artışın etkisiyle 2011'de 163.25 milyon lira zarar açıkladı. Şirket 2010 sonunda 42.6 milyon lira kâr açıklamıştı.
2011 yılı Eylül ayında duyurduğu ‘süpermarkete odaklı büyüme stratejisi' doğrultusunda yaygınlaşma, verimlilik ve karlılık hedeflerini yeniden belirleyen Migros Ticaret AŞ'nin 2011 yılı finansal sonuçları açıklandı. 2011 yılında indirim mağazacılığı segmentinden çıkarak büyüme stratejisine süpermarket odaklı devam eden Migros Ticaret AŞ'nin cirosu bir önceki yıla göre yüzde 11.5 artışla 5.16 milyar TL'den 5.75 milyar TL'ye çıktı. 2011 yılında 77 yeni süpermarket ve hipermarket hizmete açarak bir önceki yıla göre mağaza sayısını yüzde 10 artırdıklarını açıklayan Migros Ticaret AŞ Genel Müdürü Özgür Tort, “Eylül 2011'de, büyümemizin çift haneli olacağını; karlılığımızın da artacağını söylemiştik. 2011'de satışlarımızı yüzde 11.5 oranında artırmanın yanı sıra VAFÖK (Vergi, Amortisman ve Faiz Öncesi Kar) rakamımızı geçen yıla göre yüzde 11.1 ile çift haneli büyüterek, 386 milyon TL'ye çıkardık. Süpermarkete odaklı büyüme yaklaşımımızın meyvelerini topluyoruz” dedi. 2011 yılında Migros markasında tarihi bir büyüme ve erişim oranı yakalandığını açıklayan Özgür Tort, İstanbul'dan başlayıp Anadolu'ya toplam 66 ilde yayılan ulusal bir marka olarak hedeflerine hızla koştuklarını belirtti. Tort, “Bugün itibariyle Tansaş'ta 188 mağaza sayısına ulaştık. Süpermarkette tamamen farklı bir alışveriş deneyimi yaşatan Macrocenter'da 2011 yılında ilk kez İstanbul dışına adım atarak Antalya Macrocenter'ı hizmete açtık. Tort, yıl içinde açtıkları 5 hipermarket ile toplam mağaza sayısının 2011 sonunda yurtiçinde 717'ye, yurtdışı mağazalarla birlikte toplamda 745'e ulaştığını ifade etti. Tort, 2012 yılının ilk çeyreğinde hem sepet ortalaması hem de müşteri sayılarının arttığını, yıl sonu ciro hedeflerinin ise 6.4 milyar TL olduğunu ifade etti. Migros, TL'deki değer kaybı ve girdi maliyetlerindeki artışın etkisiyle 2011'de 163.25 milyon lira zarar açıkladı. Şirket 2010 sonunda 42.6 milyon lira kâr açıklamıştı.